Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Depresija slabi volju za vežbanjem

Pomenuta britanska studija naglašava značaj vežbanja u prevenciji i olakšavanju simptoma depresije. Međutim, istraživači su takođe primetili da depresivni ispitanici ređe počinju sa bavljenjem različitim fizičkim aktivnostima.

U kojoj meri vežbanje smanjuje rizik od depresije?

Britanski istraživači su utvrdili da osobe koje vežbaju tri puta nedeljno imaju 19% manju šansu da budu depresivne od fizički neaktivnih ljudi. Takođe, svaka dodatna sesija vežbi u toku nedelje smanjuje taj rizik za 6%!

Vežbanje odagnava loše raspoloženje

Još jedna naučna studija potvrdila je povezanost između fizičke aktivnosti i smanjenog rizika od depresije. Britanski istraživači pratili su stanje ispitanika rođenih 1958. sve do njihove 50. godine.

Napici koji mogu da pogoršaju raspoloženje

Ovih dana smo pisali o namirnicama koje povoljno utiču na raspoloženje, a sada ćemo pomenuti i neke sa suprotnim efektom. Iako u malim dozama alkohol stvara privremeni osećaj euforije, on je zapravo depresant.

Vitamin D i poremećaji raspoloženja

Jeste li primetili da sunčevi zraci poboljšavaju vaše raspoloženje? Sunčevi zraci omogućavaju našem telu da sintetiše vitamin D. Više naučnih studija ukazalo je na povezanost nedostatka vitamina D sa većom učestalošću poremećaja raspoloženja.

Crna čokolada za dobro raspoloženje

Manje količine crne čokolade svakog dana poboljšavaju raspoloženje. Naime, crna čokolada podstiče proizvodnju endorfina, hormona sreće, u mozgu, a takođe povoljno deluje na kardiovaskularno zdravlje sprečavanjem povećanog zgrušavanja krvi.

Nezasićene masti za bolje raspoloženje

Nekoliko naučnich studija pokazalo je da muškarci i žene imaju manji rizik od simptoma depresije ako jedu dosta ribe, naročito morske ribe koja je bogata omega-3 masnim kiselinama.

Važan mineral za dobro raspoloženje

Potrudite se da svakog dana jedete hranu bogatu selenom. Ovaj mineral ima antioksidantno dejstvo, štiti naš mozak od oksidativnog stresa koji se inače povezuje sa nekim slučajevima blage do umerene depresije kod starije populacije.

Vitamini B-grupe za bolje raspoloženje

Za pravilno funkcionisanje nervnog sistema važno je da unosite namirnice bogate folnom kiselinom (vitaminom B9) i vitaminom B12. Ovi vitamini su bitni za prevenciju poremećaja centralnog nervnog sistema, poremećaja raspoloženja i demencije.

Vitamini i minerali protiv zimskog umora

Da biste tokom zime ostali u dobroj formi obratite pažnju na unos vitamina i minerala. Vitamin C je pravo oružje protiv umora koja nam pomaže u borbi protiv kijavice i gripa dok istovremeno usporava starenje naših telesnih ćelija.

Anketa



Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 80227 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
30
31  
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: