Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Kakav doručak drži apetit pod kontrolom?

Doručak sa višim sadržajem proteina rezultovao je većim smanjenjem potrebe za slanom i masnijom hranom, kao i dugotrajnim stabilnim nivoima metabolita dopamina sve do vremena za ručak.

Ne preskačite doručak ni kad ste na dijeti

U prethodno pomenutom istraživanju je učestvovalo 20 devojaka sa prekomernom telesnom težinom koje su redovno preskakale doručak. U prvom delu istraživanja, one su 7 dana jele doručak od 350 kcal sa normalnom količinom proteina.

Zašto nikako ne treba da preskačete doručak?

Prema novoj američkoj studiji, preskakanje doručka povećava žudnju za slatkom hranom, pa čak i mogućnost prejedanja u toku dana. S druge strane, istraživači su utvrdili da redovno doručkovanje povećava nivoe dopamina u centru za "nagrađivanje" u mozga.

Zamena za zaslađene gazirane sokove?

Istraživače je iznenadilo što nisu pronašli povezanost između konzumiranja negaziranih zaslađenih pića kao što su voćni sokovi i bržeg starenja, mada to ne znači da se ovi napici mogu zato piti u većim količinama.

Uzroci bržeg starenja organizma

Do bržeg starenja organizma zbog redovnog konzumiranja zaslađenih gaziranih napitaka dolazi usled promena na telomerama (koje se nalaze na krajevima hromozoma ćelija), konkretno na telomerama leukocita.

Zaslađena gazirana pića skraćuju život?

Prema novoj studiji američkih istraživača redovno konzumiranje zaslađenih gaziranih pića ubrzava starenje ćelija imunog sistema što ostavlja organizam podložnim hroničnim oboljenjima.

Joga umesto korseta za lečenje skolioze?

Efekti bočnog izdržaja kod dece sa idiopatskom skoliozom pokazali su se još boljim. Naime, deca od 10 do 18 godina koja su četiri puta nedeljno praktikovala ovaj položaj u proseku su ublažila krivinu kičmenog stuba za 49%.

Bočni izdržaj smanjuje skoliozu

U ispitivanju efekta bočnog izdržaja na krivinu kičmenog stuba učestvovalo je 25 dobrovoljaca koji pate od idiopatske skolioze (kojoj se ne zna uzrok) ili degenerativne skolioze. Njihov zadatak je bio da svakog dana praktikuju vasisthasanu tokom 10 do 20 sekundi.

Kako joga može da pomogne kod skolioze?

Prema nedavnoj studiji, joga može da pomogne osobama koje pate od skolioze. Nekoliko minuta joga položaja dnevno moglo bi da pomogne u ublažavanju krivine kičmenog stuba.

Povoljni efekti mediteranske ishrane

Učesnici u istraživanju pridržavali su se dijete sa niskim sadržajem masti, mediteranske ishrane bogate orašastim plodovima ili mediteranske ishrane bogate maslinovim uljem i njihovo zdravstveno stanje praćeno je u proseku 4,8 godina.

Anketa



Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 80073 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
  12345
6789101112
13141516171819
2021
22
23242526
2728293031  
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: