10 namirnica koje pomažu kod hipertenzije

Veličina:
AAA

Ishrana igra važnu ulogu u prevenciji i lečenju hipertenzije. Istraživanja su pokazala da je u ove svrhe najbolje jesti hranu siromašnu natrijumom tj. solju, a bogatu kalcijumom, magnezijumom i kalijumom, kao i zdravim mastima. To su najpre:

  • Avokado - ovo voće je bogato pomenutim mineralima, mononezasićenim mastima, kao i karotenoidima koji blagotvorno deluju na kardiovaskularni sistem.
  • Brokoli - sadrži i glukozinolate, fitonutrijente koji poseduju antikancerogena svojstva.
  • Kelj - osim što predstavlja dobar izvor kalijuma, magnezijuma i kalcijuma, kelj obiluje antioksidansima, a sadrži i alfa-linoleinsku kiselinu koja ublažava zapaljenja u organizmu.
  • Cvekla - bogata je nitratima koji efikasno pomažu u prevenciji kardiovaskularnih oboljenja. U jednom četvoronedeljnom istraživanju, ispitanici su pili 250 ml soka od cvekle dnevno što je rezultovalo snižavanjem gornjeg (sistolnog) krvnog pritiska za 8 mmHg i donjeg (dijastolnog) za 4 mmHg.
  • Nar - čaša soka od nara dnevno, zahvaljujući flavonoidima koje ovo voće sadrži, može da pomogne u snižavanju sistolnog pritiska (za, u proseku, 5 mmHg) i dijastolnog pritiska (za 2 mmHg).
  • Banane - jedna banana srednje veličine obezbediće nam čak 422 mg kalijuma i 32 mg magnezijuma. U jednom istraživanju učesnici su svakodnevno jeli po 2 banane i već posle nedelju dana je došlo poboljšanja njihovog nivoa krvnog pritiska.
  • Jogurt sa malim procentom masti - predstavlja odličan izvor kalcijuma, a prema Američkom udruženju kardiologa, osobe koje jedu tj. piju 5 i više porcija jogurta nedeljno imaju za 20% manji rizik od hipertenzije.
  • Ovsena kaša - idealna za doručak zahvaljujući vlaknima i proteinima koje sadrži. Ovsena kaša takođe sadrži malo masti i soli, a predstavlja dobar izvor vitamina B-kompleksa, magnezijuma, kalijuma i drugih minerala.
  • Semenke suncokreta i bundeve - predstavljaju odličan izvor magnezijuma i kalijuma. Najbolje je jesti ih između obroka, kao zdravu užinu, samo je bitno da odaberete nesoljene semenke, sirove ili suvo pečene.
  • Maslinovo ulje - ovo ulje je odličan izvor zdravih masti, dok istovremeno obiluje polifenolima koji ublažavaju zapaljenja i pomažu u regulaciji krvnog pritiska.

Tagovi: hipertenzija kalijum magnezijum natrijum povišen krvni pritisak prevencija so visok krvni pritisak zdrava ishrana

Izdvajamo za vas

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 91135 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
      1
2345678
9101112131415
16
171819202122
23242526272829
3031     
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: