10 namirnica koje pomažu kod hipertenzije

Veličina:
AAA

Ishrana igra važnu ulogu u prevenciji i lečenju hipertenzije. Istraživanja su pokazala da je u ove svrhe najbolje jesti hranu siromašnu natrijumom tj. solju, a bogatu kalcijumom, magnezijumom i kalijumom, kao i zdravim mastima. To su najpre:

  • Avokado - ovo voće je bogato pomenutim mineralima, mononezasićenim mastima, kao i karotenoidima koji blagotvorno deluju na kardiovaskularni sistem.
  • Brokoli - sadrži i glukozinolate, fitonutrijente koji poseduju antikancerogena svojstva.
  • Kelj - osim što predstavlja dobar izvor kalijuma, magnezijuma i kalcijuma, kelj obiluje antioksidansima, a sadrži i alfa-linoleinsku kiselinu koja ublažava zapaljenja u organizmu.
  • Cvekla - bogata je nitratima koji efikasno pomažu u prevenciji kardiovaskularnih oboljenja. U jednom četvoronedeljnom istraživanju, ispitanici su pili 250 ml soka od cvekle dnevno što je rezultovalo snižavanjem gornjeg (sistolnog) krvnog pritiska za 8 mmHg i donjeg (dijastolnog) za 4 mmHg.
  • Nar - čaša soka od nara dnevno, zahvaljujući flavonoidima koje ovo voće sadrži, može da pomogne u snižavanju sistolnog pritiska (za, u proseku, 5 mmHg) i dijastolnog pritiska (za 2 mmHg).
  • Banane - jedna banana srednje veličine obezbediće nam čak 422 mg kalijuma i 32 mg magnezijuma. U jednom istraživanju učesnici su svakodnevno jeli po 2 banane i već posle nedelju dana je došlo poboljšanja njihovog nivoa krvnog pritiska.
  • Jogurt sa malim procentom masti - predstavlja odličan izvor kalcijuma, a prema Američkom udruženju kardiologa, osobe koje jedu tj. piju 5 i više porcija jogurta nedeljno imaju za 20% manji rizik od hipertenzije.
  • Ovsena kaša - idealna za doručak zahvaljujući vlaknima i proteinima koje sadrži. Ovsena kaša takođe sadrži malo masti i soli, a predstavlja dobar izvor vitamina B-kompleksa, magnezijuma, kalijuma i drugih minerala.
  • Semenke suncokreta i bundeve - predstavljaju odličan izvor magnezijuma i kalijuma. Najbolje je jesti ih između obroka, kao zdravu užinu, samo je bitno da odaberete nesoljene semenke, sirove ili suvo pečene.
  • Maslinovo ulje - ovo ulje je odličan izvor zdravih masti, dok istovremeno obiluje polifenolima koji ublažavaju zapaljenja i pomažu u regulaciji krvnog pritiska.

Tagovi: hipertenzija kalijum magnezijum natrijum povišen krvni pritisak prevencija so visok krvni pritisak zdrava ishrana

Izdvajamo za vas

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 90149 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
    123
45678910
111213141516
17
18192021222324
25262728293031
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: