Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Zašto su vlakna važna kada smo na dijeti?

Vlakna rastvorljiva u vodi privlače vodu i stvaraju neku vrstu gela crevima gde se vezuju za masti i usporavaju varenje ugljenih hidrata. Na taj način, vlakna ograničavaju apsorpciju kalorija u organizmu.

Vlakna štite naš probavni sistem

Vlakna štite naš digestivni sistem tako što smanjuju rizik od karcinoma debelog creva i hroničnih zapaljenskih bolesti creva. Ona takođe ubrzavaju prolazak hrane kroz creva.

Dijetarna vlakna za optimalno zdravlje

Dijetarna vlakna su naročito važna za zdravlje našeg srca. Dnevno se preporučuje unos od 20 do 30 grama vlakana da bismo smanjili rizik od metaboličkog sindroma.

Voće i povrće koje čuva vašu kosu

Voće i povrće bogato vitaminom C poput citrusa, kivija, borovnica, paprika, peršuna i paradajza održava našu kosu zdravom. Vitamin C je važan za dobru cirkulaciju skalpa.

Omega-3 kiseline važne su za zdravlje kose

Oko 3% naše kose čine masne kiseline. Naše telo ne može da proizvodi omega-3 masne kiseline kojih ima u morskoj ribi poput lososa, skuše, tune i haringe, kao i u orašastim plodovima i semenkama.

Ishrana za zdravu i sjajnu kosu

Kao što je važna za naše sveukupno zdravlje, ishrana bitno utiče na izgled i zdravlje naše kose, tako da danas govorimo o namirnicama koje treba da uvrstite u ishranu da bi vaša kosa zasijala punim sjajem.

Kako kafa bez kofeina utiče na LDL holesterol?

Kafa bez kofeina je dobar izbor ukoliko vas regularna kafa čini nervoznim, remeti vam san ili bitnije povećava nivo krvnog pritiska. Međutim, ranija istraživanja pokazala su da konzumiranje 3 do 6 kafa bez kofeina dnevno može bitno da utiče na nivo LDL holesterola.

Kafa bez kofeina takođe štiti jetru

U istraživanju uticaja kafe na zdravlje jetre učestvovalo je preko 27000 ispitanika starijih od 20 godina. Ispitanici su beležili dnevni unos kafe, dok su istraživači merili njihove nivoe enzima AST, ALT, ALP i GGT.

Kako pijenje kafe utiče na zdravlje jetre?

Ranija istraživanja pokazala su da umereno konzumiranje kafe povoljno deluje na jetru. Naime, prema italijanskim istraživačima tri šoljice kafe dnevno smanjuju rizik od raka jetre čak za 40-50%.

Važni minerali u semenkama bundeve

Kada je reč o semenkama bundeve, one predstavljaju odličan izvor cinka - 100 g sadrži 10.3 mg ovog minerala što pokriva 69% dnevnih potreba organizma za njime.

Anketa



Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 86715 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
      1
234
5
678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: