Koje namirnica spadaju u najbolje izvore vitamina B1?

Veličina:
AAA

Zdrave odrasle osobe trebalo bi da unose 1.2 do 1.7 mg vitamina B1 dnevno. U najbolje izvore vitamina B1 spadaju suncokretove semenke, mahunarke (sočivo, grašak, pasulj), pivski kvasac, integralne žitarice, mekinje, kikiriki, svinjetina, povrće (kupus, spanać, zelena salata, prokelj, plavi patlidžan). Primera radi, u 100 g suncokretovih semenki ima 1.5 mg vitamina B1. Imajte na umu da visoka temperatura i dugotrajno kuvanje pojedinih namirnica (npr. prokelja, spanaća, kupusa) dovodi do gubitka vitamina B1 bar za 25%. Takođe, kafa i čaj mogu da smanje apsorpciju ovog vitamina. Ovi napici sadrže tanine koji reaguju sa tiaminom i pretvaraju ga u oblik koji naše telo ne može lako da iskoristi. S druge strane, vitamin C sprečava ovu reakciju i tako smanjuje poteškoće u apsorpciji vitamina B1. Zato bi bilo dobro da pijete čaj sa limunom i da, kad možete, uz kafu popijete limunadu ili sok od pomorandže.

Tagovi: tiamin vitamin b1

Čitajte dalje


Izdvajamo za vas

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 94594 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
   1234
567891011
12131415161718
192021222324
25
26272829   
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: