3 vežbe disanja koje će vam pomoći da zaspite

Veličina:
AAA

Imajući na umu koliko je san važan za dobro zdravlje, bilo bi dobro da pokušate da odspavate bar 7 sati noću. Ipak, ukoliko povremeno imate problema da zaspite, tri vežbe disanja mogle bi da vam pomognu da što brže utonete u san.

Najjednostavnija vežba izvodi se na sledeći način: najpre polako duboko udahnite, i potom izdahnite do kraja dok se fokusirate na to kako se tom prilikom osećate. Ponovite još nekoliko puta. Zatim produžite izdah u toj meri da traje duplo duže nego udah. Ponovite 3-5 puta.

Sledeća tehnika zove se 4-7-8 vežba disanja. Počnite tako što ćete kroz blago otvorena usta potpuno izdahnuti. Potom zatvorite usta i tiho kroz nos udahnite dok brojite do 4. Zadržite dah dok brojite do 7 i potom izdahnite opet na usta dok brojite do 8. Ponovite 4 puta, a posle nekog vremena možete postepeno povećati broj ponavljanja sve do 8.

Treća vežba spada u joga tehnike disanja - reč je o naizmeničnom disanju, prvo kroz jednu pa drugu nozdrvu. Sedite udobno, opustite vilicu, glavu, ramena i pokušajte da se oslobodite bilo kakve tenzije. Približite desnu šaku licu i blago stavite palac desne ruke na desnu nozdrvu a domali i mali prst na levu nozdrvu. Prvo zatvorite palcem desnu nozdrvu i nežno, potpuno izdahnite na levu nozdrvu. Dok je desna nozdrva još zatvorena, duboko udahnite na levu nozdrvu. Potom nežno zatvorite levu nozdrvu domalim i malim prstom dok istovremeno, podižete palac s desne nozdrve. Izdahnite na desnu nozdrvu i nakratko pričekajte. Udahnite duboko na desnu nozdrvu, pa zatvorite desnu nozdrvu i istovremeno sklonite prste sa leve nozdrve. Izdahnite na levu nozdrvu. Ponovite ovaj ciklus još dva puta.

Možete da isprobate sve ove vežbe da biste videli koja vam najviše prija. Svakako se preporučuje da tokom njihovog izvođenja zatvorite oči i da se fokusirate na disanje i na to kako se osećate.

Inače, na kvalitet sna utiče i ishrana - pojedine namirnice čak nepovoljno utiču na spavanje, te bi bilo dobro da ih izbegavate u drugoj polovini dana.

Tagovi: disanje duboko disanje nesanica san spavanje vežbe disanja

Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 91633 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
     12
3456789
10111213141516
17
181920212223
24252627282930
31      
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: