10 trikova koji će vam pomoći da smršate

Veličina:
AAA

Danas sa vama delimo jednostavne trikove koji vam na duge staze mogu pomoći da izgubite koji kilogram viška.

  1. Dodajte vlakna u ishranu - sameljite lanene semenke (za početak, najbolje jednu kafenu kašičicu dnevno) i umešajte ih u jogurt ili dodajte u sendvič, ovsenu kašu, supu i sl. Vlakna će produžiti osećaj sitosti i isto tako poboljšati probavu.

  2. Potrudite se da pijete dovoljno vode. Dehidracija može da uspori metabolizam za 3%, što bi značilo da ćete sagoreti bar 40 kalorija manje dnevno. Ako budete pili dovoljno vode, ta navika može vam pomoći da neosetno izgubite više od 2 kg godišnje.

  3. Želite da popijete čašu voćnog soka? Napravite voćni špricer - pola čaše soka, pola čaše gazirane vode. Na ovaj način ćete uneti više vode tokom dana, ali ćete uneti i manje kalorija - po čaši bar 50 kalorija manje (što može dovesti do gubitka i do 2 kg godišnje).

  4. Operite zube posle obroka - ova navika smanjuje šanse da ćete ponovo posegnuti za hranom. Ukus mentola (koji se nalazi u najvećem broju pasti za zube) takođe smanjuje želju za slatkišima.

  5. Vežbajte pre doručka. Nedavna japanska studija pokazala je da osobe koje vežbaju rano ujutru tokom dana sagore oko 280 kalorija više nego osobe koje vežbaju uveče.

  6. Koncentrišite se na hranu dok jedete. Dakle, isključite televizor i sklonite telefon za vreme obroka, jer nam ovi aparati odvlače pažnju dok jedemo i navode nas da nesvesno pojedemo više nego što nam je potrebno.

  7. Ukoliko obično jedete sendviče s puterom, pokušajte da ovaj namaz zamenite maslinovim uljem. Verovali ili ne, jedna studija je pokazala da osobe koje imaju naviku da umaču hleb u maslinovo ulje tokom takvog obroka unesu 52 kalorije manje nego osobe koje koriste puter.

  8. Pripremite zdrave užine - pokušajte da uvek imate nekoliko porcija spremno - tako ćete smanjiti šanse da ćete, kada ogladnite između obroka, posegnuti za slanim grickalicama ili čokoladicom. Možete napuniti nekoliko kesica sa po 30 do 50 g sirovih oraha, lešnika, badema, semenki suncokreta ili bundeve (možete napraviti i svoj miks). Energetske kuglice ili pločice isto tako predstavljaju odličnu opciju, kao i voće koje već dolazi "upakovano", poput banana i mandarina.

  9. Zapisujte šta jedete i pijete. Navika vođenja dnevnika ishrane pomoći će vam da budete svesni šta i koliko jedete. 

  10. Izbegavajte da jedete kasno uveče. Ukidanjem kasnih užina smanjićete vaš dnevni kalorijski unos za, u proseku, 240 kalorija.

Tagovi: gojaznost mršavljenje vitkost višak kilograma

Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 91621 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
     12
3456789
101112
13
141516
17181920212223
24252627282930
31      
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: