10 trikova koji će vam pomoći da smršate

Veličina:
AAA

Danas sa vama delimo jednostavne trikove koji vam na duge staze mogu pomoći da izgubite koji kilogram viška.

  • Dodajte vlakna u ishranu - sameljite lanene semenke (za početak, najbolje jednu kafenu kašičicu dnevno) i umešajte ih u jogurt ili dodajte u sendvič, ovsenu kašu, supu i sl. Vlakna će produžiti osećaj sitosti i isto tako poboljšati probavu.

  • Potrudite se da pijete dovoljno vode. Dehidracija može da uspori metabolizam za 3%, što bi značilo da ćete sagoreti bar 40 kalorija manje dnevno. Ako budete pili dovoljno vode, ta navika može vam pomoći da neosetno izgubite više od 2 kg godišnje.

  • Želite da popijete čašu voćnog soka? Napravite voćni špricer - pola čaše soka, pola čaše gazirane vode. Na ovaj način ćete uneti više vode tokom dana, ali ćete uneti i manje kalorija - po čaši bar 50 kalorija manje (što može dovesti do gubitka i do 2 kg godišnje).

  • Operite zube posle obroka - ova navika smanjuje šanse da ćete ponovo posegnuti za hranom. Ukus mentola (koji se nalazi u najvećem broju pasti za zube) takođe smanjuje želju za slatkišima.

  • Vežbajte pre doručka. Nedavna japanska studija pokazala je da osobe koje vežbaju rano ujutru tokom dana sagore oko 280 kalorija više nego osobe koje vežbaju uveče.

  • Koncentrišite se na hranu dok jedete. Dakle, isključite televizor i sklonite telefon za vreme obroka, jer nam ovi aparati odvlače pažnju dok jedemo i navode nas da nesvesno pojedemo više nego što nam je potrebno.

  • Ukoliko obično jedete sendviče s puterom, pokušajte da ovaj namaz zamenite maslinovim uljem. Verovali ili ne, jedna studija je pokazala da osobe koje imaju naviku da umaču hleb u maslinovo ulje tokom takvog obroka unesu 52 kalorije manje nego osobe koje koriste puter.

  • Pripremite zdrave užine - pokušajte da uvek imate nekoliko porcija spremno - tako ćete smanjiti šanse da ćete, kada ogladnite između obroka, posegnuti za slanim grickalicama ili čokoladicom. Možete napuniti nekoliko kesica sa po 30 do 50 g sirovih oraha, lešnika, badema, semenki suncokreta ili bundeve (možete napraviti i svoj miks). Energetske kuglice ili pločice isto tako predstavljaju odličnu opciju, kao i voće koje već dolazi "upakovano", poput banana i mandarina.

  • Zapisujte šta jedete i pijete. Navika vođenja dnevnika ishrane pomoći će vam da budete svesni šta i koliko jedete. 

  • Izbegavajte da jedete kasno uveče. Ukidanjem kasnih užina smanjićete vaš dnevni kalorijski unos za, u proseku, 240 kalorija.

Tagovi: gojaznost mršavljenje vitkost višak kilograma

Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92539 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
      1
2345678
9
10
1112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: