Zašto je sedenje toliko loše po zdravlje?

Veličina:
AAA

Nedavno istraživanje sprovedeno u 8 evropskih zemalja (Nemačka, Holandija, Engleska, Francuska, Italija, Portugalija, Španija i Finska) pokazalo je da u Evropi ljudi u proseku sede i po 7 i po sati dnevno. Samo 30% ljudi je svesno u kojoj je meri sedenje štetno po zdravlje. Naime, sedentaran način života povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, depresije, anksioznosti, gojaznosti i karcinoma. 

U svim pomenutim zemljama, pokazalo se da su mladi (osobe od 18 do 35 godina) manje aktivne nego starije odrasle osobe. Oni u proseku sede  8 sati i 19 minuta tokom dana, što je znatno više od utvrđenog proseka za osobe od 50 godina (6 sati i 53 minuta dnevno). Mlađe osobe takođe biraju drugačiji tip aktivnosti od pedesetogodišnjaka - kada imaju vremena, 50% njih će radije pogledati film ili seriju, dok će 54% pedesetogodišnjaka radije otići u šetnju.

Tagovi: sedenje fizička aktivnost šetnja prevencija sedentarni način života

Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92993 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
  12345
67
8
9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: