Znate li koliko kofeina svakodnevno konzumirate?

Veličina:
AAA

Evropska agencija za bezbednost hrane upozorila je na potencijalne štetne efekte kafe i drugih kofeinskih napitaka na zdravlje kod konzumiranja u velikim količinama. Problem je u kofeinu, za kojeg se smatra da povećava rizik od kardiovaskularnih oboljenja, problema vezanih za nervni sistem kao što su nesanica i anksioznost, kao i moguće rizike po zdravlje ploda ukoliko buduća majka pije mnogo kafe. Dnevni unos kofeina ne bi trebalo da pređe 400 mg, dok je ova granica niža za trudnice i iznosi 200 mg. Treba znati okvirne količine kofeina u popularnim napicima - npr. u jednoj dozi espresa nalazi se 75-100 mg kofeina, u jednoj šolji instant kafe oko 60 mg, a u čaši energetskog pića oko 80 mg. Kada je reč o čaju, šolja crnog čaja obično sadrži 50-70 mg, dok se u istoj količini zelenog čaja nalazi 30-40 mg kofeina.

Tagovi: kafa kofein kardiovaskularna oboljenja nervni sistem trudnoća prevencija

Čitajte dalje


Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92323 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
   1234
567891011
12131415161718
19
202122232425
262728293031 
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: