Značaj probiotika za naše opšte zdravlje

Veličina:
AAA

Dodaci ishrani sa probiotskim bakterijama mogu da pomognu kod problema sa varenjem, nadutošću, dijarejom i opstipacijom. Istraživanja su takođe pokazala da probiotici doprinose boljem mentalnom zdravlju, jakom imunitetu, da imaju kardioprotektivno dejstvo, te da podstiču pamćenje kod osoba s Alchajmerovom bolešću. Osim uzimanjem dodataka ishrani sa probioticima, crevnu floru možemo poboljšati i oporaviti pomoću određenih namirnica i navika:

  • Jedna od boljih navika bila bi redovno konzumiranje fermentisanih namirnica, budući da one obiluju probiotskim bakterijama koje doprinose ravnoteži crevne mikroflore. To su npr. kefir, kombuha; kiseli kupus, kiseli krastavci i ostala turšija koja se pravi prirodnom fermentacijom, a ne dodavanjem sirća; fermentisani proizvodi od soje.

  • Ukoliko često imate probleme sa probavom a primetili ste i da vam smetaju mlečni proizvodi, isključite ih potpuno iz ishrane tokom dve nedelje. Posle tog perioda možete polako da uključujete male količine mlečnih proizvoda u ishranu da biste našli svoj "prag" osetljivosti, tj. pri kojim količinama se (ne) javljaju digestivne smetnje.

  • Takođe je važno da unosimo namirnice bogate prebioticima tj. vlaknima koja služe kao hrana za probiotske bakterije u crevima. U najpoznatije prebiotike spada npr. inulin kojim obiluju crni i beli luk, praziluk, artičoka, špargle i leblebije. Beta-glukani isto spadaju u prebiotike a njima su najbogatije integralne žitarice (kao što su ječam i ovas), kao i reiši i šitake pečurke.

  • Bilo bi dobro da izbegavate namirnice sa dodatim šećerima poput zaslađenih sokova, pekmeza, kolača, sladoleda, ali i raznih slanih, gotovih jela u kojima se često krije šećer. Šećer hrani jedan tip gljive (Candida albicans) koja je normalno prisutna u crevima, ali koja može da postane invazivna (npr. usled preterane upotrebe antibiotika, neadekvatne ishrane, stresa) te da posredno dovede do niza tegoba (umor, razdražljivost, nesanica, proliv, zatvor i druge stomačne tegobe, genitalne infekcije, dobijanje na težini). 

  • Omega-3 masne kiseline takođe su važne za zdravu crevnu floru, te bi bilo dobro da u redovnu ishranu uključite namirnice koje obiluju zdravim mastima.

Tagovi: crevna flora imunitet kardioprotektivno dejstvo prevencija probiotici raspoloženje

Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92492 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
    123
45678910
11121314151617
18
19
2021222324
252627282930 
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: