10 namirnica koje regulišu nivo holesterola u krvi

Veličina:
AAA

Ukoliko vas muči problem povišenog holesterola ili želite da sprečite pojavu ovog zdravstvenog problema, trebalo bi da uključite u ishranu što više namirnica koje dokazano pomažu u regulaciji nivoa holesterola u krvi.

Maslinovo ulje - bogato je mononezasićenim masnim kiselinama koje regulišu nivoe HDL i LDL holesterola.

Avokado - kao i maslinovo ulje, predstavlja odličan izvor mononezasićenih masnih kiselina, dok istovremeno sadrži beta-sitosterol,  fitosterol koji smanjuje apsorpciju holesterola iz hrane. Beta-sitosterol se koristi za snižavanje nivoa holesterola u krvi i prevenciju srčanih oboljenja.

Kurkuma - ovaj začin sadrži kurkumin koji smanjuje nivo LDL holesterola kao i nivo triglicerida, dok povišava nivo HDL holesterola. Da bi se kurkumin što bolje apsorbovao, najbolje bi bilo da kurkumu koristite u kombinaciji sa crnim biberom i maslinovim uljem.

Beli luk - snižava holesterol, smanjuje šanse za nastanak krvnih ugrušaka, snižava krvni pritisak, dok istovremeno štiti i od infekcija.

Masna riba - sardine, skuša, losos i haringa obiluju omega-3 masnim kiselinama, povišavaju nivo HDL holesterola i pomažu u prevenciji srčanih oboljenja i demencije. 

Ovas (ovsene pahuljice, proizvodi od ovsenog brašne) - sadrži beta-glukane koji apsorbuju LDL holesterol, koji se potom prirodno eliminiše iz tela.

Pasulj - bogat je vlaknima, zahvaljujući čemu smanjuje apsorpciju holesterola iz pojedinih namirnica i snižava nivo ukupnog holesterola.

Orasi - regulišu nivo ukupnog i LDL holesterola - jedna studija je pokazala da konzumiranje 40 g oraha, 6 puta nedeljno, dovodi do snižavanja nivoa ukupnog holesterola za 5.4% i LDL holesterola za 9.3%.

Crna čokolada - istraživanje iz 2007. pokazalo je da kakao povećava nivo HDL holesterola.

Crni čaj - osim što obiluje antioksidansima koji učestvuju u prevenciji karcinoma, crni čaj drži nivo LDL holesterola pod kontrolom. Istraživanje iz 2003. pokazalo je da crni čaj već posle tri nedelje redovnog konzumiranja snižava nivo lipida u krvi za 6% do 10%.

Tagovi: omega-3 masne kiseline povišen holesterol prevencija regulacija holesterola vlakna

Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92379 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
      1
2345678
9101112131415
1617
18
19202122
23242526272829
30      
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: