10 namirnica koje regulišu nivo holesterola u krvi

Veličina:
AAA

Ukoliko vas muči problem povišenog holesterola ili želite da sprečite pojavu ovog zdravstvenog problema, trebalo bi da uključite u ishranu što više namirnica koje dokazano pomažu u regulaciji nivoa holesterola u krvi.

Maslinovo ulje - bogato je mononezasićenim masnim kiselinama koje regulišu nivoe HDL i LDL holesterola.

Avokado - kao i maslinovo ulje, predstavlja odličan izvor mononezasićenih masnih kiselina, dok istovremeno sadrži beta-sitosterol,  fitosterol koji smanjuje apsorpciju holesterola iz hrane. Beta-sitosterol se koristi za snižavanje nivoa holesterola u krvi i prevenciju srčanih oboljenja.

Kurkuma - ovaj začin sadrži kurkumin koji smanjuje nivo LDL holesterola kao i nivo triglicerida, dok povišava nivo HDL holesterola. Da bi se kurkumin što bolje apsorbovao, najbolje bi bilo da kurkumu koristite u kombinaciji sa crnim biberom i maslinovim uljem.

Beli luk - snižava holesterol, smanjuje šanse za nastanak krvnih ugrušaka, snižava krvni pritisak, dok istovremeno štiti i od infekcija.

Masna riba - sardine, skuša, losos i haringa obiluju omega-3 masnim kiselinama, povišavaju nivo HDL holesterola i pomažu u prevenciji srčanih oboljenja i demencije. 

Ovas (ovsene pahuljice, proizvodi od ovsenog brašne) - sadrži beta-glukane koji apsorbuju LDL holesterol, koji se potom prirodno eliminiše iz tela.

Pasulj - bogat je vlaknima, zahvaljujući čemu smanjuje apsorpciju holesterola iz pojedinih namirnica i snižava nivo ukupnog holesterola.

Orasi - regulišu nivo ukupnog i LDL holesterola - jedna studija je pokazala da konzumiranje 40 g oraha, 6 puta nedeljno, dovodi do snižavanja nivoa ukupnog holesterola za 5.4% i LDL holesterola za 9.3%.

Crna čokolada - istraživanje iz 2007. pokazalo je da kakao povećava nivo HDL holesterola.

Crni čaj - osim što obiluje antioksidansima koji učestvuju u prevenciji karcinoma, crni čaj drži nivo LDL holesterola pod kontrolom. Istraživanje iz 2003. pokazalo je da crni čaj već posle tri nedelje redovnog konzumiranja snižava nivo lipida u krvi za 6% do 10%.

Tagovi: omega-3 masne kiseline povišen holesterol prevencija regulacija holesterola vlakna

Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92491 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
    123
45678910
11121314151617
18
192021222324
252627282930 
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: