Koliko voća i povrća treba jesti za dobro kardiovaskularno zdravlje?

Veličina:
AAA

Brojna istraživanja su povtrdila da voće i povrće smanjuje nivoe holesterola i arterijski krvni pritisak, dok istovremeno poboljšava cirkulaciju i imunitet. Za povoljne zdravstvene efekte voća i povrća zaslužni su brojni vitamini i minerali, kao i antioksidansi i vlakna koje ove namirnice sadrže.

Kada je reč o konkretnim količinama, britanski naučnici su utvrdili da osoba koja svakodnevno jede 200 g voća i povrća dnevno ima za 13% manji kardiovaskularni rizik od osobe koja uopšte ne jede voće i povrće. S druge strane, 800 g voća i povrća dnevno smanjuje ovaj rizik za 28%. U svrhe prevencije kardiovaskularnih bolesti naročito se preporučuju citrusi, jabuke, kruške, jagodičasto i bobičasto voće, i zeleno lisnato povrće (kupus, brokoli, kelj, itd.).

Tagovi: kardiovaskularna oboljenja prevencija dugovečnost

Čitajte dalje


Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92498 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
    123
45678910
11121314151617
1819
20
21222324
252627282930 
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: