Koje namirnice su bogate jodom?

Veličina:
AAA

Dnevna preporučena doza joda za odrasle iznosi 150 mcg, dok je za trudnice nešto viša i iznosi 250 mcg. Najbolji prirodni izvori jesu morska riba i morski plodovi (škampi, školjke, lignje, hobotnica) i morske alge (npr. nori i kombu alga), kao i biljke uzgajane na zemljištu bogatom jodom. Mleko, mlečni proizvodi i jaja sadrže izvesnu količinu joda - u šolji mleka ili jogurta ima 50-100 mcg joda, a u jednom jajetu 20 mcg ovog oligoelementa. Isto tako, u ishrani možete koristiti jodiranu so. Kada su morski plodovi i riba u pitanju, trudnice ne bi trebalo da ove namirnice jedu sirove, već samo termički obrađene.

Tagovi: jod ishrana prevencija oligoelement

Čitajte dalje


Izdvajamo za vas

Pogledajte i:

Pošaljite svoj komentar



Wellness i SPA


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

NetDoktor


Najčitanije



Anketa


doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 92330 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
   1234
567891011
12131415161718
192021
22
232425
262728293031 
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: