studentbgd je napisao:
Nebitno sta je , ajde neka je i caries profunda (duboki karijes) dok ne odradis prvih 50 tretmana ti o njemu ne znas nista.
Isto tako mislim da je na nasim fakultetima nacin ispitivanja pogresan barem kod mene je tako. Ajde pricaj mi o "pulpitisima" ....ili ako cemo u medicinu "sta mozete da kazete o infarktu miokarda". Da li ce meni sutra da dodje pacijent i da mi kaze "Dobar dan doktore ja imam parcijalni pulpitis molim vas koji su moji simptomi?" ili da li ce vama doci pacijent i reci "Dobar dan doktore mene je strefila srcka izvinite ali koji su moji simptomi?"...to je po meni skroz pogresno propitivanje. Propitivanje se vrsi kao da ce sutra vama da se prezentuje pacijent koji ima svoju dijagnozu a vi trebate da mu deklamujete simptome. Mislim da je Americki sistem propitivanja najbolji......"Gospodja 46 godina sa simptomima........" ......Koja je dijagnoza? Koja terapija? Koji je najbolji inicijalni dijagnosticki test? Pa deklamujes o slucaju koji ti se prezentuje.
Studente, ti karikiras... Pa nego kako mislis da treba da se postavi pitanje? Ne znam koja si godina i sta si prosao, ali ne ocekujes valjda da ti profesor na ispitu postavi pet simptoma i da ti kazes sta je to? To je smesno i nemoguce... Kombinacija simptoma je nesto sto nikada ne moze da se predvidi, cesto se bolesti preplicu pa tako i ne moze da se radi. Sa druge strane, tu je dodatna dijagnostika bez koje ne moze da se postavi konkretna dijagnoza vec samo diferencijalna... Ili ti mislis da bi studentu trebalo dati da radi UZ, NMRI. CT isl... Pa to je smesno... Kada ucis neku bolest ucis sve o njoj, kako se ispoljava, koji su rezultati analiza, patogeneza, lecenje - pa ne vidim zasto je problem nakon sto se nauci - obrnuti smer i postaviti dijagnozu. A klinicki slucajevi se rade na vezbama (to kako ti mislis) i to je samo nacin da se student upozna sa sistemom koji ga ceka... Na kraju da te pitam, sta za tebe znaci prakticni ispit? I da te pitam, jeste li vi imali prakticne ispite na fakultetu uopste? Tada trebas na osnovu anamneze i analiza koje su ti dostupne da se diferencijalno odredis.
studentbgd je napisao:
Ja sam vidjao slucajeva da ljudi koji su zaista znali na ispitu i koji su dobili visoke ocene da kada im se uzivo prezentuje pacijent da ne mogu da postave dijagnozu. Jer prosto njihov mozak je naucio na "pricajte mi o pulpitima" i on moze da nabroji simptome ali kada mu prvo kazete simptome on ne moze da kaze koja je bolest u pitanju.
Pa kako su oni prosli prakticni ispit kada nisu "naucili" da obrnu nauceno?