Kurs prve pomoci!
- tamaraft
- Stalni član
- Postovi: 6556
- Pridružio se: Uto Mar 25, 2008 1:32 pm
- Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
- Lokacija: Planeta Zemlja
Kurs prve pomoci!
Je li ga neko zavrshio i da li znate gde se organizuju i koji je postupak prijavljivanja?
Znam da sam urgentni centar organizuje, i trebalo je da bude u februaru al izgleda da toga nije biloooooooooooo
Znam da sam urgentni centar organizuje, i trebalo je da bude u februaru al izgleda da toga nije biloooooooooooo
Zdravlje je stanje potpunog telesnog (fizičkog), duševnog (psihičkog) i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.
-
- Stalni član
- Postovi: 63
- Pridružio se: Sub Jul 01, 2006 9:51 pm
- Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
-
- Aktivan član
- Postovi: 633
- Pridružio se: Čet Mar 15, 2007 9:13 pm
Bilo bi super da se organizuje
neki malo ozbiljnihi kurs prve pomoci za studente medicine i stomatologije da ukljuce i malo ozbiljnije stvari tipa intubacije. Zlu ne trebalo ne daj boze. Nisam jos cuo da je nekom stomatologu zatrebalo ali opet kazem zlu ne trebalo. Recimo da ga organizuju oni sa urgentnog centra. Ali da bude i prave prakse ko na zapadu sto studenti rade. Opet kazem retko se desi da zatreba ali zlu ne trebalo.
-
- Aktivan član
- Postovi: 633
- Pridružio se: Čet Mar 15, 2007 9:13 pm
ja licno smatram
Da bi kurs prve pomoci trebalo uvesti kao obavezan u sve srednje skole. I da je to duznost svakoga da zna. I da primeni u adekvatnoj situaciji. Hitna pomoc ne moze uvek da dodje za 2 minuta.
Dakle prvu pomoc u sve srednje skole.
Dakle prvu pomoc u sve srednje skole.
-
- Aktivan član
- Postovi: 633
- Pridružio se: Čet Mar 15, 2007 9:13 pm
Pogotovu sada kada nije neuobiajeno
da se vozacka dozvola dobija vec sa 18 godina i da vecina omladine pocinje vrlo mlada da vozi. Takodje bi je uveo i u sve autoskole kao obavezu i to za prakticno polaganje. Ljude treba edukovati kako da se ponasanju u slucaju nesrece.
-
- Stalni član
- Postovi: 3256
- Pridružio se: Čet Jan 26, 2006 10:57 pm
- Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
- Lokacija: Beograd
Re: Pogotovu sada kada nije neuobiajeno
Apsolutno se slažem, ali i za one koji već odavno nisu u srednjoj a i nemaju veze sa medicinom.studentbgd napisao:Da bi kurs prve pomoci trebalo uvesti kao obavezan u sve srednje skole. I da je to duznost svakoga da zna. I da primeni u adekvatnoj situaciji. Hitna pomoc ne moze uvek da dodje za 2 minuta.
Dakle prvu pomoc u sve srednje skole.
I sa ovim se slažem, samo što ne polažu baš svi vožnju.studentbgd napisao:da se vozacka dozvola dobija vec sa 18 godina i da vecina omladine pocinje vrlo mlada da vozi. Takodje bi je uveo i u sve autoskole kao obavezu i to za prakticno polaganje. Ljude treba edukovati kako da se ponasanju u slucaju nesrece.
Dajte i nama šansu koji nismo ni vozači a bogami ni srednjoškolci!!

-
- Aktivan član
- Postovi: 633
- Pridružio se: Čet Mar 15, 2007 9:13 pm
Inace ovo organizaovanje kursa prve pomoci
za studente medicine bi bilo smesno da nije tuzno.
-
- Stalni član
- Postovi: 63
- Pridružio se: Sub Jul 01, 2006 9:51 pm
- Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
- tamaraft
- Stalni član
- Postovi: 6556
- Pridružio se: Uto Mar 25, 2008 1:32 pm
- Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
- Lokacija: Planeta Zemlja
Упркос напорима да се ублаже ризици од природних догађаја и оних које изазива сам човек, можемо очекивати да ће се учесталост разноврсних несрећа повећавати како у свету, тако и код нас у том погледу, већем страдању су угроженије слабије развијене земље.
Статистички подаци по врстама и учесталости природних и другихн несрећа на тлу наше земље, указују на велики број страдалих, повређених, избеглих и расељених лица, затим поплављених, порушених стамбених и привредних објеката, саобраћајница и друге инфра структуре.
Природне несреће и оружани сукоби су разарали материјална добра, изазивали страдања и патњу становништва, али су у исто време позитивно утицали на мотивисање волонтера за рад у Организацији Црвеног крста.
На основу Закона о поверавању јавних овлашћења Југословенском Црвеном крсту од 1997.године, Црвени крст је водећа Организација надлежна за обуку најшире популације у указивању прве помоћи, неге повређених и оболелих, у мотивисању грађана за добровољно давалаштво крви и спровођење послова Службе тражења. У оквиру свог мандата, као допуну улоге Владе води доодатну бригу о најугроженијим избеглим и расељеним лицима и о једном делу грађана у стању социјалне потребре.
У последњих пет година оспособљено је преко 200 инструктора и преко 500 предавача прве помоћи, око 100 инструктора кућне неге повређених и оболелих, 25 предавача Слућжбе тражења, 25 дифузера Женевских конвенција, многобројни тимови за психо-социјалну подршку, 106 волонтера за помоћ на планинама, близу 350 спасилаца на води, опремљено је 13 регионалних магацина за пријем и дистрибуцију хуманитарне помоћи.
Полазећи од политике Међународне Федерације Црвеног крста и Црвеног полумесеца, усвојена на XII заседању Генералне скупштине 26.октобра 1999.године, спремност да се несреће предвиде, и где је то могуће спрече, да се смањи њихов ефекат, као и да се адекватно одговори на несрећу и ублаже њене последице на свим нивоима, прворазредни је задатак како међународне Федерације Црвеног крст аи Црвеног полумесеца тако и нашег Националног друштва.
На основу плана акције Организационог развоја Друштва Црвеног крста Србије и Црне горе сачињен је рпојекат за деловање у несрећама Националног друштва.
Овај документ обухвата планирање употребе лјудских ресурса и опреме којом располаже национално друштво у одговору на несреће и самостално или као учесник у акцијама других структура у држави који су позвани да одговоре на несреће, које моземо сврстати као:
1. Природне несреће (земљотреси, поплаве и бујице, олујни ветрови, пошари, одрони, снежне падавине и др.)
2. Саобраћајне несреће већих размера
3. Техничко технолошке несреће (хаварије и експлозије)
4. Ратна разарања и друге кризне ситуације (у земљи, суседним земљама, миграције већих размера)
За пружање адекватне помоћи жртвама несреће, неопходно је пре свега иомати адекватну процену која мора да обухвати све елементе на основу којих се ангажују најоптималнији људски материјални ресурси у што је могуће краћем времену. У зависности од карактера, размера и последица несрећа укључују се адекватни оперативни нивои за одговор на несреће који су организовани на следећи начин:
Први оперативни ниво (локални - општински ниво) треба да буде оспособљен да делује без помоћи виших нивоа у првих 4-6 сати након догађања несреће, а њихова надлежност се ограничава подручјем општине на којој су организовани.
Други оперативни ниво (окружни - регионални ниво) има задатак да подржи и помогне општинском нивоу ангажовањем људства и допунске промене у току наредна 72 сата. Надлежност је по правилу ограничена на територији округа - региона, а у случају потребе могу се ангажовати и на територији суседних региона.
Трећи оперативни ниво (републички и покрајински) подржава предходна два нивоа људством и допунском опремом у наредних месец дана, брине о организованости и функционисању националног плана. Зона одговорности је територија републике, односно покрајине и проширује се у зависности од конкретних птореба у региону.
Четврти оперативни ниво (савезни) интервенише најсавременијом опремом и људством.
Врхунска обученост, опремљеност и мобилност овогнивоа омогућује ангажовање на читавој територији Републике Србије, а по потреби може понудити помоћ и другим националним друштвима.
Комисија за деловање у несрећама Црвеног крста Србије има задатак да обезбеди реализацију Плана Националног друштва у области припрема за деловање у несрећама и реализацију Плана одговор на несрећу преко Оперативног има за руковођење акцијама одговора на несреће. Поред ових задатака Комисија треба да заузима ставове и да даје предлоге у циљу најоптималније организације за адекватно и благовремено реаговање на несрећу.
Статистички подаци по врстама и учесталости природних и другихн несрећа на тлу наше земље, указују на велики број страдалих, повређених, избеглих и расељених лица, затим поплављених, порушених стамбених и привредних објеката, саобраћајница и друге инфра структуре.
Природне несреће и оружани сукоби су разарали материјална добра, изазивали страдања и патњу становништва, али су у исто време позитивно утицали на мотивисање волонтера за рад у Организацији Црвеног крста.
На основу Закона о поверавању јавних овлашћења Југословенском Црвеном крсту од 1997.године, Црвени крст је водећа Организација надлежна за обуку најшире популације у указивању прве помоћи, неге повређених и оболелих, у мотивисању грађана за добровољно давалаштво крви и спровођење послова Службе тражења. У оквиру свог мандата, као допуну улоге Владе води доодатну бригу о најугроженијим избеглим и расељеним лицима и о једном делу грађана у стању социјалне потребре.
У последњих пет година оспособљено је преко 200 инструктора и преко 500 предавача прве помоћи, око 100 инструктора кућне неге повређених и оболелих, 25 предавача Слућжбе тражења, 25 дифузера Женевских конвенција, многобројни тимови за психо-социјалну подршку, 106 волонтера за помоћ на планинама, близу 350 спасилаца на води, опремљено је 13 регионалних магацина за пријем и дистрибуцију хуманитарне помоћи.
Полазећи од политике Међународне Федерације Црвеног крста и Црвеног полумесеца, усвојена на XII заседању Генералне скупштине 26.октобра 1999.године, спремност да се несреће предвиде, и где је то могуће спрече, да се смањи њихов ефекат, као и да се адекватно одговори на несрећу и ублаже њене последице на свим нивоима, прворазредни је задатак како међународне Федерације Црвеног крст аи Црвеног полумесеца тако и нашег Националног друштва.
На основу плана акције Организационог развоја Друштва Црвеног крста Србије и Црне горе сачињен је рпојекат за деловање у несрећама Националног друштва.
Овај документ обухвата планирање употребе лјудских ресурса и опреме којом располаже национално друштво у одговору на несреће и самостално или као учесник у акцијама других структура у држави који су позвани да одговоре на несреће, које моземо сврстати као:
1. Природне несреће (земљотреси, поплаве и бујице, олујни ветрови, пошари, одрони, снежне падавине и др.)
2. Саобраћајне несреће већих размера
3. Техничко технолошке несреће (хаварије и експлозије)
4. Ратна разарања и друге кризне ситуације (у земљи, суседним земљама, миграције већих размера)
За пружање адекватне помоћи жртвама несреће, неопходно је пре свега иомати адекватну процену која мора да обухвати све елементе на основу којих се ангажују најоптималнији људски материјални ресурси у што је могуће краћем времену. У зависности од карактера, размера и последица несрећа укључују се адекватни оперативни нивои за одговор на несреће који су организовани на следећи начин:
Први оперативни ниво (локални - општински ниво) треба да буде оспособљен да делује без помоћи виших нивоа у првих 4-6 сати након догађања несреће, а њихова надлежност се ограничава подручјем општине на којој су организовани.
Други оперативни ниво (окружни - регионални ниво) има задатак да подржи и помогне општинском нивоу ангажовањем људства и допунске промене у току наредна 72 сата. Надлежност је по правилу ограничена на територији округа - региона, а у случају потребе могу се ангажовати и на територији суседних региона.
Трећи оперативни ниво (републички и покрајински) подржава предходна два нивоа људством и допунском опремом у наредних месец дана, брине о организованости и функционисању националног плана. Зона одговорности је територија републике, односно покрајине и проширује се у зависности од конкретних птореба у региону.
Четврти оперативни ниво (савезни) интервенише најсавременијом опремом и људством.
Врхунска обученост, опремљеност и мобилност овогнивоа омогућује ангажовање на читавој територији Републике Србије, а по потреби може понудити помоћ и другим националним друштвима.
Комисија за деловање у несрећама Црвеног крста Србије има задатак да обезбеди реализацију Плана Националног друштва у области припрема за деловање у несрећама и реализацију Плана одговор на несрећу преко Оперативног има за руковођење акцијама одговора на несреће. Поред ових задатака Комисија треба да заузима ставове и да даје предлоге у циљу најоптималније организације за адекватно и благовремено реаговање на несрећу.
Zdravlje je stanje potpunog telesnog (fizičkog), duševnog (psihičkog) i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.
-
- Novi član
- Postovi: 1
- Pridružio se: Sub Jun 07, 2008 11:48 pm
-
- Aktivan član
- Postovi: 352
- Pridružio se: Pet Sep 08, 2006 11:44 pm
-
- Aktivan član
- Postovi: 633
- Pridružio se: Čet Mar 15, 2007 9:13 pm
.....
Kazu da su onu devojku od 16 godina sto joj je pozlilo na bazeno u Nisu nakon cega je umrla 15 minuta pokusavali da povrate samaranjem i polivanjem vodom a da niko nije pokusao da uradi reanimaciju. Treba pod hitno uvesti kurs prve pomoci u srednje skole. Jako je jadno da od tolikog broja ljudi niko ne zna da pruzi prvu pomoc, makar da opipa puls.
-
- Aktivan član
- Postovi: 633
- Pridružio se: Čet Mar 15, 2007 9:13 pm
Ne ja sam rekao da postoje neke stvari koje su u domenu doktora tj medicinskih radnika ali da ipak svako moze da nauci neke osnovne stvari kao sto su masaza srca i vestacko disanje i jos po nesto kako se recimo okrece povredjeni. Uzasava me pomisao da nam deca u skoli uce svaki rudnik u nekoj tamo tunguziji i jos gomilu stvari koje im u zivotu nece trebati a da se zivotne stvari potpuno zapostavljaju. Koliko dece zna da nesmeju vreli naglo da ulecu u bazen? VRLO MALO. Koliko ljudi sa zavrsenom srednjom skolom zna da pruzi prvu pomoc VRLO MALO.bumbar napisao:Kurs prve pomoci da, ali citam gore, pominje se neka intubacija... Intubacija ne spada u prvu pomoc... Mislim, cak i da znas kako to da izvedes, sa cim ces intubirati nekoga ko se preturi i prestane da dise na ulici...
Ja sam vidjao da zenu belu ko krec, kojoj je stalo disanje a puls moze da se oseti uz mnogo maste i sve je slabiji pokusavaju da povrate prskanem ladnom vodom , stavljanjem mirisnih pomadica pod nos i slicno.