elektra je napisao:
Dete bi trebalo da raspoznaje boje sa pune 4 godine.
Sa 3 godine dete vrsi klasifikaciju predmeta po boji,recimo odvaja iz grupe crvenih i zutih zetona na jednu gomilu crvene a na drugu zute;uz predhodno pokazivanje gde koji idu.
A sa 4god. vec treba da imenuje boje!
Ovo je razvojan tabela,one se obicno prave na osnovu ispitivanja velikog broja dece (sta najveci broj dece tog uzrasta moze da uradi-odprilike tako). Ja sam defektolog i radim u savetovalistu decjeg dispanzera i na sistematskim pregledima dece sa 3god.ispitujemo klasifikaciju boja ali ne i prepoznavenje.
Tako da nema potrebe da opterecujete rano decu sa tim informacijama jer nije od znacaja ,ima toliko drugih informacija koje mozete da im pruzite koje su prikladnije i vrednije za njihovo iskustvo.
Pozdrav
Ne mogu da odolim. U pitanju je devojčica od skoro 2,5 godine.
Ja: "Dodaj mi tu crvenu olovku" (na stolu ih ima više različite boje, meni treba baš ta)
Ona (uzima je i drži u ruci, baš tu olovku): "Ovo je zeleno"
Ja: "Nije zeleno, već crveno"
Ona: "Zeleno"
...
Ja: "Dobro, daj mi tu zelenu olovku"
Ona (daje mi tu crvenu olovku)
Nisam primetila da odvaja različite boje, da ih klasifikuje, još manje da ih imenuje sem možda, najverovatnije, par slučajnih pogodaka (samostalnih) ali zato u 99% slučajeva, bar što se tiče osnovnih boja, donese ono što je baš traženo od nje (kada hoće a kada neće, ima da stoji ispred toga i neće videti).
Ali je zato jako pametna kada njoj nešto lično treba. Ima čak i da mi objasni do najsitnih detalja kako da dođem do faze da budem u mogućnosti da joj uslišim želju. I to tečno, gramatički ispravno. A ovako, ima samo nešto da mrmlja, pa ko dešifruje.
Generalno, ispravljanje ne pomaže. Mislim da je bitnije da sluša ispravan govor i da će ona to kasnije, kada joj se bude htelo, da sama usvoji.
Kada se setim samo koliko smo je "ubeđivali" da kamen nije pamen i na kraju digli ruke... (krevet je bio uveliko krevet ili kevet, kako kad) i odjednom jednoga dana kamen postade kamen.