
Posebno se ističe tradicija proslave dana zahvalnosti (Thanksgiving Day) !A u Srbiji,peceni prasici i butkice shpikovane

Među Amerikancima vlada utrka tko će imati veću i bolje pečenu puricu,(curku) A u Srbiji prase a kada se jednom napravi, onda ju netko mora i pojesti. Izgleda da zadovoljstvo večera u restoranima ima i svoju vrlo visoku cijenu. Često se griješi kada je riječ o američkoj pretilosti, jer se optužuje hamburger i drugi fast foods, a mnogo bi ispravnije bilo optužiti veličinu obroka.
Popularni trgovački lanci namirnica početkom prosinca počinju sa sniženjem cijena za 50-90 posto i tada nastaje pravi lom, jer svatko želi iskoristiti svoju jedinstvenu priliku. Ako vaš račun iznosi više od 50 dolara, tj. ako je košara popunjena, obično ćete na poklon dobiti smrznutu puricu (kod nas se umjesto purice dijele bonovi). Takva stimulacija trgovinu košta, ali se i isplati jer će svi nagrađeni kupci opet doći na mjesto ugodnih uspomena. Uostalom, shopping centar koji vas je preko cijele godine ?izvlačio?, može vam pred Božić nešto i pokloniti. To nešto ne može biti bilo što, primjerice čaše ili tanjuri što ih poklanjaju neki naši lanci.
Lider tvrtke Weight Watchers International Palma Posilico koji se zajedno sa svojim timom bavi problemom pretilosti Amerikanaca kaže da je jedini način da se izbjegne blagdansko pretjerivanje u hrani da se u kućni hladnjak ne unosi ništa suvišno. Sve namirnice s visokim glikemijskim indeksom i visokom kalorijskom vrijednošću koje se nabavljaju uoči blagdana imaju visoki potencijal navikavanja upravo na ono što ne valja. Kako se to poslije blagdana ponavlja, postoji jaka tendencija da se svaki dan pretvori u novi blagdan. Dok se kod Amerikanaca juri za nepotrebnim namirnicama, kod nas se juri za ?slobodnim? danima. Posilico je istraživanjem američkih blagdanskih navika došao do podatka da prosječni Amerikanac preko blagdana stavi na sebe višak od 2,5 kg. Budući da taj višak trajno ostaje (kao i navika konzumiranja nepotrebnih namirnica), rezultat je porazna statistika u kojoj pretilost po broju smrtnosti sustiže pušenje. Kada znamo činjenicu da se težina dobivena za vrijeme blagdana vrlo teško skida, jedina strategija koja preostaje jeste poduzimanje svih raspoloživih mjera da se težina bitno ne poveća. Tko voli društvo i druženje, teže će se oduprijeti napasti, ali ima dosta ljudi koji strategiju umjerenosti mogu provesti u djelo. Kod toga ključnu ulogu igra samokontrola.
Sve što se jede i pije preko blagdana postaje problem jer je količinski previše pa se kalorije munjevito zbrajaju. Bitno se pretjeruje u masnim jelima (pečenja), kolačima od masnog tijesta (orehnjača, makovnjača), raznim predjelima i umacima. Sve je to vrlo snažna, visoko kalorijska hrana. Kada se tome pribroje i brojne čaše alkoholnih pića (1 gram alkohola = 7 kcal) sve zajedno je prava katastrofa i ?teror? za organizam koji traje gotovo mjesec dana. Ako se kaže da su ?okidači? (trigeri) za migrenu kava, čokolada i fermentirani sirevi, onda su ?okidači? za pretjerivanje u hrani miris pečenja, miris pečenog (dizanog) tijesta, vanilije i drugi mirisi kolača karakteristični za Božić. Puni stolovi, privlačni mirisi i atmosfera u kojoj svi nešto jedu dovoljan su poticaj da i vi postanete ?overeater?.
Treba naglasiti da su za razne ljude okidači pretjerivanja u jelu različiti. Oni koji su slabi prema čokoladi, gutat će sve što je tamno pa makar bilo i od kakaa. A tko voli orahe, doći će na svoje jer je većina božićnih kolača s orasima. Naravno orasi, ma kako bili pripremljeni, uvijek su izuzetno kalorični. Ako se zaviri u blagdansku psihologiju, nije teško zaključiti kako većina ljudi jede jer misli: ako je hrana tu na dohvat ruke, treba ju potrošiti! U tom trenutku pokretači apetita su sjećanja iz najranije mladosti i vaš odnos prema jelu: ako ste oskudijevali i uvijek grabili što se ponudi, to će vam se nesvjesno dogoditi i sada. Vašu nezajažljivu glad prepoznat ćete tek na kraju, kada blagdanska groznica prođe ili kako kaže narodna ? kada prođe baba s kolačima!
Siječanj je vrijeme kajanja za grijehe načinjene u prosincu, a frustracija će trajati sve do skidanja u kupaće kostime krajem svibnja. Tako je uvijek bilo - čovjek prvo griješi pa se onda kaje. Čovjek je dakle stalni grešnik.
