OPNA U SRCU... sta se moze uciniti?

Deo Foruma rezervisan za sva Vaša pitanja iz sfere interne medicine, kardiologije, kardiohirurgije. Postavite pitanja našim stručnim saradnicima i pratite najnovija dešavanja kada su u pitanju prevencija, dijagnostika i lečenje oboljenja kardio-vaskularnog sistema.

Moderatori: moderato, vlada99

Odgovori
Tule
Novi član
Novi član
Pridružio se: Čet Mar 26, 2009 12:24 pm

OPNA U SRCU... sta se moze uciniti?

Post od Tule »

Naime, posto covek ne moze znati sve, tako sam ja laik za medicinu i medicinske termine,
pa cu slucaj, meni veoma drage osobe, opisati krajnje laicki.

Osetila je tegobe na poslu, otisla na pregled (tacnije hitna pomoc je odvezla) i ustanovili joj opnu izmedju pretkomore i komore.
To je valjda urodjeno samo sto je pre to bila izuzetno tanka membrana, pa je srce funkcionisalo, ali sad dolazi do zadebljanja.
Broj otkucaja ume izuzetno da joj skoci (preko 100-120), tvrdi se da sa takvim defektom na srcu to moze biti fatalno.
Osoba je zenskog pola, 35 godina i nije pusac.
Rodila je jedno dete (na opste cudjenje doktora kako nije srce otkazalo tokom porodjaja).

Zanima me sta se tu sve moze uciniti.
- Koliko su cesti takvi slucajevi?
- Kako se leci, jel operacija obavezna (ja ne vidim drugo resenje)?
- Da li se to radi kod nas ili u inostranstvu?
- Kolika je uspesnost operacija?
dalton
Aktivan član
Aktivan član
Pridružio se: Uto Mar 06, 2007 7:05 pm

Post od dalton »

postovani,

prilicno ste neprecizni sto onemogucuje adekvatan odgovor. urodjene srcane mane kod kojih se pominju opne u raznim aspektima mogu biti:

- cor triatratum, membrana koja deli pretkomoru (najcesce levu, izuzetno retko desnu) na dva dela i onemogucava dotok krvi u komoru... potrebna operacija, radi se kod nas, konsultovati pedijatrijskog kardiologa ili odraslog koji dobro poznaje urodjene srcane mane