Moj otac je pre 15-tak dana operisao tumor na plucima.Danas kada je dobio otpusnu listu na njoj je pisalo sledece:
Uputna dijagnoza-C 34 Adeno Ca pulm I.dex
Zavrsna dijagnoza-Thoracetomia I.dex.lobectomia inf. I.dex
Ph nalaz-Adeno Ca pulm,GR III NG II,tumor infiltruje viscelularnu i parijetalnu pleuru, u medijastalnim Igl. nema meta promena.
Kontrolni Rtg na otpustu zadovoljavajuci,nakon obima Op.
Prikazan konzilijum-nastaviti lecenje HTom.
S obzirom da sam potpuni laik, svako tumacenje sta svi ti latinski brojevi znace,kakve su sanse za oporavak i uopste ako neko malo poblize zna koja je to vrsta tumora i kako se razvija i iskreno sta nas ceka u buducnosti, bila bih neizmerno zahvalna!
Molim za pomoc za objasnjenje dijagnoze
Dakle ovako:Vas otac operisan je od adenokarcinoma pluca ,tumora zlezadnog epitela (pneumociti tipa II ili peharaste celije)lokalizavan periferno prema zidu grudnog kosa, a ne u bronhusima kao planocelularni ili mikrocelularni karcinom.Operacija koja je ucinjena je otvaranje grudnog kosa uz uklanjanje donjeg reznja pluca desnog plucnog krila sto ukazuje da tumor nije bio veliki jer bi u tom slucaju i hirurski zahvat bio ekstenzivniji ali tumor je probio i infiltrovao plucnu maramicu koja je u jednom aktu odstranjena za reznjem.Tumor ima najveci stepen maligniteta III(jeste najveci ali tumori sa vecim gradusom imaju i bolji odgovor na hemioterapiju) ,limfne zlezde nisu metastatski izmenjene(dobra prognoza).Ne navodite da li postoje sistemske metastaze ili karcinoza pleure(ali predpostavljam da ne postoje jer u takvom slucaju vas otac ne bi bio kandidat za hirursko lecenje).Sve navedeno svrstava vaseg oca u I stadijum sto znaci da na buducnost mozete gledati prilicno optimisticno.Inace adenokarcinom ima mnogo bolju prognozu od planocelularnog karcinoma a pogotovo mikrocelularnog koji je jedan od najmalignijih tumora u humanoj patologiji.
Pozdrav i sve najbolje.
Pozdrav i sve najbolje.
-
- Novi član
- Pridružio se: Čet Sep 13, 2007 9:53 pm