Posle leta zima i zatvoren prostor!

Diskusije o razvoju dece, zdravlju i najčešćim dečijim bolestima, prevenciji i lečenju dečijih oboljenja. Sve na jednom mestu što Vam može zatrebati ukoliko imate pitanje o dečijoj anatomini, fiziologiji ili patologiji.

Moderatori: ModeratA, moderato, vlada99

Odgovori
marijazenarstosic
Novi član
Novi član
Postovi: 1
Pridružio se: Ned Avg 24, 2008 3:25 pm

Posle leta zima i zatvoren prostor!

Post od marijazenarstosic »

Imam ćeku od 18 meseci, stalno je u pokteru, ništa je ne zadržava duže od minute,dvorište i ulica kao da su joj kuća. Jako se bojim zime i vremena koje će provoditi u zatvorenom prostoru jer ona ne ume da se igra sa igračkama t.j. imam utisak da su joj sve dosadne. Šta je od igračaka adekvatno za njihov uzrast i da li je tačno da im ne treba davati puno igračaka u isto vreme, da to izaziva ne zainteresovanost za iste te igračke. :lol: :lol:
Tanana
Korisnikov avatar
tamaraft
Stalni član
Stalni član
Postovi: 6556
Pridružio se: Uto Mar 25, 2008 1:32 pm
Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
Lokacija: Planeta Zemlja

Post od tamaraft »

da li je tačno da im ne treba davati puno igračaka u isto vreme

Tachno!

A zima i zatvoren prostor ne moraju biti konstantni iako je zima, igraonice mogu da vam pomognu puno bar shto se tiche aktivnosti koju ce imati ako je tamo, a shto se tiche igranja, ako je sama teshko da ce se sama zainteresovati za igranje, morate joj obezbediti drushtvo ili to drushtvo budite vi, i kada se igrate sa njom, ne razmishlajjte puno kao mama i odrasla osoba nego se jednostavno opustite i igrajte sa njom bez napetosti i pokushavanaj da je nechemu stalno nauchite i da joj neshto stalno objashnjavate, i sada dok je tako mala ali i kasnije.
Dok se igrate, samo se igrajte, ona je josh mala da bi shvatale neke ozbiljnije stvari.

A shto se tiche igrachaka za njen uzrast

http://www.vojvodinacafe.com/forum/rodi ... -decu.html
Zdravlje je stanje potpunog telesnog (fizičkog), duševnog (psihičkog) i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.
Dea
Stalni član
Stalni član
Postovi: 2202
Pridružio se: Pet Dec 24, 2004 6:22 pm
Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
Lokacija: Nemacka
Kontakt:

Post od Dea »

Moja cerka ima 15 meseci i neverovatno ali zna satima da se igra sama. No, ono sto sam primetila je da se uvek raduje najvise novim igrackama. Naravno, ne kupujem joj ja stalno nove igracke, nego neke sakrijem pa joj dam kroz nekoliko dana. A igracaka ima stvarno puno, mada se nekada lepse i bolje igra sa praznim plasticnim flasama i ostalim stvarima (koje ne spadaju u igracke) koje nadje u kuci....
wiseslawa
Aktivan član
Aktivan član
Postovi: 295
Pridružio se: Sre Sep 20, 2006 6:34 pm

Post od wiseslawa »

Da li je moje dete jedino koje se ne igra sa igračkama? Mislim igra se ali ne duže od 15 minuta. (ima 16 meseci) Ali zato bukvalno satima može da pretura po fiokama, kuhinjskim elementima, vadi šerpe, lonce, sve što nađe.
A kad dođe zima.... pa ja nju kad smo u kući uključim u sve aktivnosti - širimo veš, stavljamo drugi u mašinu ili sušilicu, kuvamo ručak (tj. dam joj nešto sitno da gricka), zajedno pospremamo. Naravno to traje tri puta duže nego kad bih sama radila, ali tako nam prođe vreme koje provodimo unutra. A i zimi se može ići napolje, u šetnju, kupovinu, pa na kraju krajeva i u igraonicu.
Kad je moja starija imala oko 2 godine (bila je zima) svaki drugi treći dan smo pozivali u goste prijatelje sa decom. Istresemo sve igračke u dnevni boravak, neko donese piće, moj muž napravi proju, toplo, fino, družimo se a deca zadovoljna....
Korisnikov avatar
tamaraft
Stalni član
Stalni član
Postovi: 6556
Pridružio se: Uto Mar 25, 2008 1:32 pm
Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
Lokacija: Planeta Zemlja

Post od tamaraft »

Deca se igraju i zanimaju sa onim shto ih zanima i shto im privlachi paznju. Morate da shvatite da su deca lichnosti i da kao i matori ljudi imaju svoja interesovanja i sklonosti.

Neko dete ce ceo dan da porvede presvlacheci lutke i pevajuci i rpichajuci samo sa sobom dok druga deca traze konstantnu paznju roditelja ili bilo koje druge publike.

Decu ne treba terati da se igraju samo igrachkama ili da se igraju kucnim stvarima, posudjem, itd, jednostavno svko dete ce samo sebe definisati kroz igru na neki nachin.

Princip mog oca je bio, majka ode do komshinice a on otvori sve fijoke u stanu i sestra i ja sve povadimo :) a igrachke, ma igrachke imaju svi :)

Kroz igru deca puno uche, puno stvari shvataju i stvaraju navike za kasnije, navikavaju se na oblike i tezine predmeta zato i jeste uvek lepshe i produktivnije da se igraju sa stvarima koje ce im kasnije dosta pomoci nego da to budu samo lutke, vojnici od plastike, i slichne igrachke.

I kroz igranje treba osmisliti neshto ako krajnji cilj, da se kroz igru uradi neshto, tako se nece stvarati otpor, na primer kada se sve igrachke razbacaju po kuci uveche napravite kosharkashko takmichenje, ko vishe igrachka ubaci u korpu sa igrachkama pobednik je i dobije sladoled, kolach, jabuku, sok...

Ja uvek preporuchujem igrachke i drushtvene igre koje zahtevaju dosta prichanja, dosta rechi, jer deca upijaju i usvajaju nove rechi kao sunderi.

Sve naravno zavisi od uzrasta deteta, ali i malog deci treba chitati i prichati.
Zdravlje je stanje potpunog telesnog (fizičkog), duševnog (psihičkog) i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.
Korisnikov avatar
tamaraft
Stalni član
Stalni član
Postovi: 6556
Pridružio se: Uto Mar 25, 2008 1:32 pm
Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
Lokacija: Planeta Zemlja

Post od tamaraft »

Neke od smernica...

Druga godina

Fizički razvoj

Dobro hoda, sam se penje i spušta niz stepenice, trči, sam seda na stolicu, savladava korišćenje toaleta, koristi kašiku i viljušku, sam okreće stranice knjige, šutira loptu, pokušava da se sam obuče, gradi toranj od šest kockica.


Socijalni razvoj deteta u drugoj godini zivota

Samostalno se igra, oslanja se na vođstvo starijih, igra se sa lutkama, socijalno veoma nezreo, sveden koncept o drugima kao “ljudima”, može da odgovori na jednostavno uputstvo.


Intelektualni razvoj

Izgovara reči, fraze i jednostavne rečenice, izgovara 272 reči, razume jednostavna uputstva, identifikuje jednostavne slike, voli da gleda knjige, kratki inervali pažnje, izbegava jednostavne rizike

Emocionalni razvoj

Fokusiran na sebe, početak otkrivanja ličnog identiteta, posesivan, često negativan, frustriran, nema mogućnost da bira između alternativa, opire se promenama, postaje nezavistan, lakše odgovara na humor i odvlačenje pažnje nego na disciplinu


Treca godina

Fizički razvoj
Dobro trči, maršira, kratko stoji na jednoj nozi, vozi tricikl, ume dobro sam da se hrani, obuva cipele, kopča dugmiće, pravi toranj od deset kockica

Socijalni razvoj

Paralelna igra, uživa u društvu, zna da li je dečak ili devojčica, uživa u kratkim grupnim igrama koje ne zahtevaju neku veštinu, voli da “pomaže”, odgovara na verbalna uputstva

Intelektualni razvoj

Izgovara kratke rečenice, 896 reči, veliki razvoj komunikacije, priča jednostavne priče, koristi reči kao oruđe mišljenja, želi da razume okolinu, odgovara na pitanja, imaginativan, može da recituje nekoliko stihova pesmice


Emocionalni razvoj

Voli da uživa, jednostavno ponašanje, ne odupire se toliko promenama, sigurniji, veći osećaj ličnog identiteta, uživa u muzici, postaje avanturista

Cetvrta godina

Fizički razvoj

Skače na jednoj nozi, crta “čoveka”, seče makazama (ne baš najbolje), može da se umije i obriše lice, oblači se, baca loptu iznad ramena,

Socijalni razvoj

Kooperativna igra, uživa u društvu druge dece, veoma socijalan, može da igra organizovane igre, pričljiv, promenljiv, nestalan

Intelektualni razvoj

Koristi kompletne rečenice, 1540 reči, postavlja bezbroj pitanja, uči da generalizuje, veoma imaginativan, dramatičan, može da nacrta prepoznatljive jednostavne objekte

Emocionalni razvoj

Deluje sigurno u sebe, ponašanje van granica, često negativan, može biti prkosan, deluje kao da sebe testira, potrebna mu je kontrolisana sloboda



Peta godina


Fizički razvoj

Skače i preskače, oblači se bez pomoći, dobra ravnoteža i lakši pokreti mišića, vozi trotinet, utvrđuje dominantno korišćenje jedne ruke, vezuje pertle, devojčice imaju napredniji mišićni razvoj u odnosu na dečake (za jednu godinu)


Socijalni razvoj

Veoma kooperativna igra, ima “specijalne” prijatelje, veoma organizovan, uživa u jednostavnim igrama koje imaju jasna pravila, želi da ima određenu odgovornost


Intelektualni razvoj

2,072 reči, priča dugačke priče, dobro sledi uputstva, čita svoje ime, broji do deset, pita za značenje reči, zna boje, počinje da razume razliku između istine i fikcije/laganja, interesuje se za okolinu, grad, prodavnice, itd.

Emocionalni razvoj

Samouveren, stabilan, prilagodljiv, orjentisan na dom, voli da je uz majku, sposoban za samokritiku, uživa u odgovornosti, voli da sledi pravila
Zdravlje je stanje potpunog telesnog (fizičkog), duševnog (psihičkog) i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.
Odgovori