Da li je neko vodio dete u obdanista kod nas koja su po programu Marije Montesori? Necu da imenujem koja su zbog reklame, ali me zanima da li je zaista original program i da li su vaspitaci zavrsili bas taj kurs.
Moj bebac je jos mali, ali moram da se raspitam na vreme.
Hvala i pozdrav
Marija Montesori
Moderatori: ModeratA, moderato, vlada99
Pokusacu da se raspitam nismo na Visoj puno ucili o tom programu koliko se secam. Visu sam odavno zavrsila, ali ne radim u toj struci nazalost nemam vezu za zaposlenje tako da sam izasla iz toga poprilicno. Otprilike deca se podsticu na kreativno stvaralastvo mislim da je bilo cak u pitanju u negovanje biljaka, spremanje zimnice i jos sigurno mnogo toga.
Ovako:
Odlomak iz njene knjige " U skolama se ne sme traziti od dece ono zasta jos nisu dorasla,sto ne mogu,niti ono sta deca s kojom pedagog radi zele"...
Njen metod se zasniva da se sa decom radi bez pritiska i ne po generalnom programu koji vaze za sve. Dete je jedinka tj. jedinstveno je svako sa sebe, i tako treba raditi sa njim. Svako je predodredjen da bude nesto i to nesto treba gajiti, treba prepoznati, a da dete ne bude terano niti pritiskano. Uloga nas odraslih je da im pomazemo da izgrade sebe.
Skinuto sa sajta:
Sta je Montessori metoda?
Montesori metoda pokusava da, kroz individualni rad sa decom, podrzi i razvije prirodne potencijale svakog deteta, da kod njega probudi zelju za ucenjem i saznavanjem.
Kako se razlikuje od klasicnog pristupa?
Montessori nastavnik je vise vodic, a manje instruktor. Koristi specijalne materijale, edukacione tehnike i opservaciju pokusavajuci da podrzi prirodan razvoj deteta. Dok klasican pristup uglavnom nudi detetu instrukcije "kako da uci", ovaj metod se moze nazvati "ucenjem kroz rad (eksperiment i probanje)". Rad sa decom je uglavnom individualan
--------------------------------------------------------------------------------
"Cilj obrazovanja deteta u ranom detinjstvu ne bi trebalo da bude zatrpavanje dece cinjenicama iz unapred odredjenog programa ucenja, nego da se probudi i neguje detetova prirodna zelja za ucenjem."
Maria Montessori
Odlomak iz njene knjige " U skolama se ne sme traziti od dece ono zasta jos nisu dorasla,sto ne mogu,niti ono sta deca s kojom pedagog radi zele"...
Njen metod se zasniva da se sa decom radi bez pritiska i ne po generalnom programu koji vaze za sve. Dete je jedinka tj. jedinstveno je svako sa sebe, i tako treba raditi sa njim. Svako je predodredjen da bude nesto i to nesto treba gajiti, treba prepoznati, a da dete ne bude terano niti pritiskano. Uloga nas odraslih je da im pomazemo da izgrade sebe.
Skinuto sa sajta:
Sta je Montessori metoda?
Montesori metoda pokusava da, kroz individualni rad sa decom, podrzi i razvije prirodne potencijale svakog deteta, da kod njega probudi zelju za ucenjem i saznavanjem.
Kako se razlikuje od klasicnog pristupa?
Montessori nastavnik je vise vodic, a manje instruktor. Koristi specijalne materijale, edukacione tehnike i opservaciju pokusavajuci da podrzi prirodan razvoj deteta. Dok klasican pristup uglavnom nudi detetu instrukcije "kako da uci", ovaj metod se moze nazvati "ucenjem kroz rad (eksperiment i probanje)". Rad sa decom je uglavnom individualan
--------------------------------------------------------------------------------
"Cilj obrazovanja deteta u ranom detinjstvu ne bi trebalo da bude zatrpavanje dece cinjenicama iz unapred odredjenog programa ucenja, nego da se probudi i neguje detetova prirodna zelja za ucenjem."
Maria Montessori
-
- Aktivan član
- Postovi: 364
- Pridružio se: Pet Sep 01, 2006 9:29 pm
- Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
- Lokacija: beograd
Ja sam se svojevremeno raspitivala na temu takvog vrtica, ali nisam naisla na pravi u Beogradu. Pre svega, materijal za rad je prilicno skup i nedostupan (a nije da ga nema npr. pravi ga jedna firma u Subotici) , vaspitaci (bar u privatnim gde su uglavnom defektolozi, psiholozi) nisu prosli nikakve obuke. Za drzavne vrtice ne znam.
Nije materijal toliko skup (moze se naruciti iz inostranstva i to je dosta povoljno) koliko kod nas nedostaje odgovarajuca obuka. A kako se Montesori programom kod nas bave samo vaspitaci i pedagozi koji su se skolovali za nesto sasvim drugo, niko program ne primenjuje na autentican nacin i naravno rezultati izostaju.
Inace idealan broj u Montesori grupi je 35 do 40 dece sa jednom odraslom osobom, jer po Montesori pedagogiji odrasli nisu centar aktivnosti nego je to dete, pa deca rade samostalno dok je odrasli tu da ih prati i usmerava.
U svetu se primenjuje u privatnim i drzavnim vrticima i skolama, jer je program razvijen od jaslenog uzrasta do fakulteta.
Inace idealan broj u Montesori grupi je 35 do 40 dece sa jednom odraslom osobom, jer po Montesori pedagogiji odrasli nisu centar aktivnosti nego je to dete, pa deca rade samostalno dok je odrasli tu da ih prati i usmerava.
U svetu se primenjuje u privatnim i drzavnim vrticima i skolama, jer je program razvijen od jaslenog uzrasta do fakulteta.