Postovani,
Mislim da ce ovo pitanje moyda i drugima biti od koristi.
Vise puta sam putovala avionom, ali poslednji put sam bila malo prehladjena i mogu vam reci da me je pri sletanju toliko bolela glava, u stvari usi, da sam imala osecaj kao da mi nekom iglom probada bubne opne. To je trajalo oko 5 min, u stvari ponavljalo se svaki put kada je avion bio na odredjenoj visini.
Nikada do tada mi se tako nesto nije desilo. Ok je da imate osecaj pritiska i da Vam se usi zapuse malo, ali ovo je bio strahoviti bol.Mislila sam da necu izdrzati.
Elem, nakon sletenja su mi usi bile zapusene, duze nego inace- oko 20 minuta.
Imala sam pre par godina problema sa kapilarima u nosu, i krvarenjem, koji mi pucaju, pa sam morala da ih spaljujem - ali prosto, sluzokoza jetanka. Ne verujem da to ima veze.
No, sada pitam Vas, trebalo di da uskoro ponovo putujem avionom, da li su potrebne jos neke provere orl i koji je normalan osecaj u usima pri voynji avionom? Hvala
putovanje avionom
- tamaraft
- Stalni član
- Postovi: 6556
- Pridružio se: Uto Mar 25, 2008 1:32 pm
- Koliki je zbir brojeva cetiri i pet: 5
- Lokacija: Planeta Zemlja
Osnovna razlika između uslova na zemlji i kabine putničkog aviona je u atmosferi. Barometarski pritisak u kabinama putničkih aviona je u rasponu: 1524 – 2438 m, to znači „između Kopaonika i Prokletija“.
Obichna promena pritiska zbog uspinjanja aviona na odredjene visine.
Svako manje vishe oseca to shto i ti osecash, samo shto nije svachije telo od istog materijala sachinjeno pa ce svako drugachije reagovati. A evo neshto o prehladi...
Zbog promena barometarskog pritiska tokom letenja, otvori kroz koji se ventiliraju, srednje uvo i sinusi moraju biti otvoreni.
Zato akutna zapaljenja gornjih disajnih puteva su apsolutna kontraindikacija za letenje.
Buka ima svoj uticaj na slušni aparat.
Prevencija uticaja letenja na uvo, nos i grlo:Žvakaća guma, kapi za nos, Valsalva manevar, za bebe cucla i sisanje, smanjiti pojačalo na slušnom aparatu.
PLUĆNE BOLESTI I PUTOVANJE AVIONOM
Savet lekara putnicima, koji nameravaju da putuju avionom zavisi od sledećih faktora:vrste, mogućnosti vraćanja i težine funkcionalnih promena bolesti pluća, procene tolerancije kabinske visine i sigurnosti putnika.
Glavni izazov za lekara je da pravilno odluči koji bolesnik može da putuje uz korišćenje kiseonika, a da ima stvarne koristi?
Plućne bolesti:astma,hronična opstruktivna bolest pluća,bronhiektazije i cistična fibroza, intersticijalna bolest pluća,malignitet,neuromuskularne bolesti,infekcije pluća,pleuralni izliv,plućne vaskularne bolesti i dr.
Ove bolesti obavezno moraju biti razmotrene od strane porodičnog lekara pre namere da se putuje avionom.
Tako da pre putovanja-letenja, putnici koji imaju zdravstvenih problema trebalo bi obavezno da se pregledaju i da poslušaju savete svojih lekara. Sposobnost za putovanje avionom- letenje zavisi: od stvarnog stanja bolesti, mogućnosti kontrole i lečenja tokom letenja, trajanja letenja i odredišta.
Opšte je pravilo da bolesni kod kojih se očekuje pogoršanje pod uticajem stresora-uslova u toku leta, NE LETE!
Odluka da putnik sa zdravstvenim problemom ipak može da koristi avion kao prevozno sredstvo može imati ograničenja: medicinski kiseonik-O2, obavezna pratnja, i ostalo.
Aviokompanije imaju svoje SPECIJALNE SLUŽBE za potrebe ovih putnika. Za korišćenje je obavezno ranije kontaktirati aviokompaniju i očekivati naplatu.
Svaka aviokompanija u svetu ima neku mogućnost pružanja MEDICINSKE POMOĆI.
Najčešće su to stjuardese, koje su edukovane za pružanje “Prve pomoći”. Postoje i specijalni medicinski kompleti u avionu.
Srećom lekari često putuju avionom. 1991. godine od svih medicinskih akcidenata, koji su prijavljeni tokom putovanja avionom u 85% slučajeva nalazio se lekar u avionu kao putnik.
Obichna promena pritiska zbog uspinjanja aviona na odredjene visine.
Svako manje vishe oseca to shto i ti osecash, samo shto nije svachije telo od istog materijala sachinjeno pa ce svako drugachije reagovati. A evo neshto o prehladi...
Zbog promena barometarskog pritiska tokom letenja, otvori kroz koji se ventiliraju, srednje uvo i sinusi moraju biti otvoreni.
Zato akutna zapaljenja gornjih disajnih puteva su apsolutna kontraindikacija za letenje.
Buka ima svoj uticaj na slušni aparat.
Prevencija uticaja letenja na uvo, nos i grlo:Žvakaća guma, kapi za nos, Valsalva manevar, za bebe cucla i sisanje, smanjiti pojačalo na slušnom aparatu.
PLUĆNE BOLESTI I PUTOVANJE AVIONOM
Savet lekara putnicima, koji nameravaju da putuju avionom zavisi od sledećih faktora:vrste, mogućnosti vraćanja i težine funkcionalnih promena bolesti pluća, procene tolerancije kabinske visine i sigurnosti putnika.
Glavni izazov za lekara je da pravilno odluči koji bolesnik može da putuje uz korišćenje kiseonika, a da ima stvarne koristi?
Plućne bolesti:astma,hronična opstruktivna bolest pluća,bronhiektazije i cistična fibroza, intersticijalna bolest pluća,malignitet,neuromuskularne bolesti,infekcije pluća,pleuralni izliv,plućne vaskularne bolesti i dr.
Ove bolesti obavezno moraju biti razmotrene od strane porodičnog lekara pre namere da se putuje avionom.
Tako da pre putovanja-letenja, putnici koji imaju zdravstvenih problema trebalo bi obavezno da se pregledaju i da poslušaju savete svojih lekara. Sposobnost za putovanje avionom- letenje zavisi: od stvarnog stanja bolesti, mogućnosti kontrole i lečenja tokom letenja, trajanja letenja i odredišta.
Opšte je pravilo da bolesni kod kojih se očekuje pogoršanje pod uticajem stresora-uslova u toku leta, NE LETE!
Odluka da putnik sa zdravstvenim problemom ipak može da koristi avion kao prevozno sredstvo može imati ograničenja: medicinski kiseonik-O2, obavezna pratnja, i ostalo.
Aviokompanije imaju svoje SPECIJALNE SLUŽBE za potrebe ovih putnika. Za korišćenje je obavezno ranije kontaktirati aviokompaniju i očekivati naplatu.
Svaka aviokompanija u svetu ima neku mogućnost pružanja MEDICINSKE POMOĆI.
Najčešće su to stjuardese, koje su edukovane za pružanje “Prve pomoći”. Postoje i specijalni medicinski kompleti u avionu.
Srećom lekari često putuju avionom. 1991. godine od svih medicinskih akcidenata, koji su prijavljeni tokom putovanja avionom u 85% slučajeva nalazio se lekar u avionu kao putnik.
Zdravlje je stanje potpunog telesnog (fizičkog), duševnog (psihičkog) i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti.