Kao prvo, pozdravljam Vas gospodine doktore ! (Vas a ne tebe, bez obzira što imate svega 31 godina)
- nema stomatološke ambulante gde je bilo ordinacija, bilo čekaonica "prčvarnica" kako to Vi kažete, jer bi te ordinacije bile zatvorene od strane inspekcijskih službi, a to što Vi druge ordinacije nazivate "prčvarnicama", objašnjenje treba Vi da date svojim kolegama.
Znači, da sumiramo: ni jedna ordinacija koja radi "legalno", nije prčvarnica jer udovoljava svim (dosta strogim) prohtevima od strane inspekcijskih službi. Niko od Vaših kolega ne bi bio zadovoljan "profitom u nivou plate bankarske sluzbenice", mada bi većina Vaših pacijenata ite kako bila zadovoljna tim dohodovnim nivoom !
Naravno, neke ordinacije se trude (gde je to fizički moguće) da sve vrste usluga obezbede pacijentima na jednom mestu, ali molim Vas, nemojmo se ubeđivati da je to zbog nekog višeg nivoa usluga, nije, to je zato da biste maksinalno izkoristili dohodovne mogućnosti na svakom pojedinom pacijentu, (ozbiljnije ordinacije, tj. klinike imaju na istoj lokaciji i svoju laboratoriju sa tehničarima svih profila).
Iz gore navedenih proizilazi, da Vi u Vašem cenovniku nemate konkretne stavke poput:OPT snimak, lečenje kanala korena i sl. već imate zbirne-paketne cene koje mogu a i ne moraju da obuhvataju svaku uslugu koja postoji. Na taj način Vi svakom pacijentu naplaćujete "uđuture" sve, pa nekima treba - nekima netreba neke radove raditi ali je prosek dobar jer se svakom pacijentu redom naplaćuje sve, i tako smo došli opet do onog famoznog kamena spoticanja i mimoilaženja između stomatologa i njegovih pacijenata.
Vi gospodine doktore se pozivate na 30 godina iskustva (ali ne kažete čijeg), pozivate se na neke ekstra komforne uslove izležavanja pacijenta dok čeka na svoj red, u nekoj ekstra komfornoj čekaonici !? Izvinjavam se ako nisam dobro razumeo, ali koliko znam sada razgovaramo o stomatološkim uslugama a ne o nekim turističko-hotelijerskim destinacijama, "Gde jednom recju od ulaska do izlaska u svakom smislu dobijas kraljevski tretman. E to mora da kosta.". e pa ne mora da košta više od cene koštanja usluge gospodine doktore, utoliko pre, jer pacijenti ne dolaze u Vašu čekaonicu na kampovanje dok ne stignu na red, već ih zakazujete na vreme, pa na taj način veoma malo uživaju u nebeskim blagodetima Vaše čekaonice ! Inače, samo za Vašu informaciju gospodine doktore, i u ostalim ordinacijama su podjednako ljubazni i pažljivi sa pacijentima izuzev možda u državnim. Tehničari, i to vrhunski (jer čak ni osrednji tehničar danas neće opstati na tržištu) su i u drugim ordinacijama prisutni kako kod uzimanja - određivanja boje zuba tako i kod probi pa čak i kod predaje nadoknade, to je ustaljena praksa već više decenija. Svi koriste iste "vrhunske" materijale, jer svi kupuju kod istih depoa pod potpuno istim uslovima kao i Vi gospodine doktore, jedino ekonomska računica nije identična kod svih (što se naravno i ne može očekivati od stomatologa pošto on nije ekonomista
), pa na ovaj način dolazimo do one Vaše famozne završne rečenice "Dakle imas cene za svaciji dzep i uslugu za svaciji cef pa ko sta voli. Izmedju ovih koje sam ti naveo imas jos 1000 drugih koji se uklapaju izmedju. Mozes da biras."
Vi ste ovom rečenicom praktično potcenili svoje kolege sa jedne strane, a nedvosmisleno ste dali na znanje potencijalnim pacijentima da ako dođu kod Vas, ima da plate i to debelo, pa ko voli nek izvoli !
Odaću Vam gospodine doktore jednu tajnu, ja sam osoba, koja je bila u Vašoj ordinaciji kao i u skoro svakoj na teritoriji Srbije, Hrvatske i Bosne, i moram Vam reći da ni blizu niste opravdali cenovnik koji primenjujete, ali neka to bude moja subjektivna ocena. U svakom slučaju, Vi ovim Vašim postom niste objasnili ništa po pitanju enormnih razlika u cenama. Kao prvo, Vi biste morali otvoreno govoriti o tome šta koliko košta, prvenstveno na relaciji stomatolog-zubni tehničar, pa potom ostale uslužne stavke. U svakom slučaju, žalosno je da u ovakvoj meri potcenjujete inteligenciju svojih pacijenata, da neopravdano visoke cene svojih usluga objašnjavate nekim neopipljivim stavkama poput:vrhunski materijal, enterijer, ambijent, iskustvo, ljubaznost i sl.
Žalosno je što većina stomatologa ćuti, verovatno ne bez razloga, raspravljamo o stvarima koje su do sada bile tabu pred širokom javnosti. Gospodo pacijenti, gospodo stomatolozi i gospodo zubni tehničari (na čiji skupi rad se uvek pozivaju, a kad rad nije dobar uvek ste Vi pogrešili), priključite se da bi se dobila celovita slika situacije na tržištu !