Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Konzumiranje voća snižava krvni pritisak?

Što su učesnici u istraživanju jeli više voća, imali su manji rizik od kardiovaskularnog oboljenja. Utvrđeno je i da su ispitanici koji su svakodnevno jeli voće imali niži krvni pritisak u odnosu na one koji su rekli da nikad ne jedu voće.

Jedite više voća za zdrav kardiovaskularni sistem

Tokom sedam godina, istraživači su pratili zdravstveno stanje učesnika u istraživanju i 19300 njih je razvilo srčanu bolest, 19689 je imalo moždani udar (od toga je 14688 ispitanika imalo ishemijski a 3562 hemoragijski moždani udar).

Da li voće smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti?

Istraživači sa Univerziteta u Oksfordu želeli su da utvrde kako konzumiranje voća utiče na kardiovaskularno zdravlje. Oni su napravili analizu podataka dobijenih od 451.681 ispitanika iz pet ruralnih i pet urbanih sredina u Kini.

Kurkuma u borbi protiv kancera

I kurkuma ispoljava značajna antiinflamatorna dejstva. Ovaj začin sadrži kurkumin, jedan od najmoćnijih molekula boraca protiv zapaljenja. Već smo spomenuli da zapaljenja igraju bitnu ulogu u nastanku različitih bolesti, među kojima je i kancer.

Kako đumbir deluje na digestivni trakt?

Još ranije smo pisali o pozitivnim zdravstvenim efektima đumbira na digestivni trakt, naročito kod mučnine i otežanog varenja. Nedavno su antiinflamatorna dejstva ovog začina zainteresovala istraživače koji su želeli da ispitaju može li đumbir pomoći u prevenciji raka debelog creva.

Antikancerogeno dejstvo povrća

Povrće kao što je karfiol, brokoli, prokelj, kupus i kelj bogato je sumpornim jedinjenjima, naročito glukozinolatima, koji se tokom varenja pretvaraju u izotiocijanate.

Zašto treba da pijete zeleni čaj?

Zeleni čaj bogat je katehinima, moćnim antioksidansima koji nas štite od kancera. Katehini olakšavaju apoptozu (programiranu ćelijsku smrt) prekanceroznih ćelija.

Namirnice koje pomažu u prevenciji kancera

Uključivanje voća, povrća i začina bogatih aktivnim sastojcima u svakodnevnu ishranu može povoljno da se odrazi na naše zdravlje. Danas vam pišemo o namirnicama za koje se smatra da pomažu u prevenciji kancera.

Preporuke za trajanje perioda dojenja

Pomenuti rezultati idu u prilog preporukama da period isključivog dojenja treba da traje od rođenja do šest meseci života, i da bi, uz uvođenje nemlečne hrane, trebalo nastaviti sa dojenjem bar do detetovog uzrasta od godinu dana.

Anketa

Da li ćete nastaviti da pijete mleko?


Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 79554 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
1234567
891011121314
15161718
19
2021
22232425262728
2930     
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: