Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Dupli efekat stresa na našu težinu

Tokom istraživanja utvrđeno je da žene koje su navele jedan ili više faktora stresa tokom 24 sata koja su prethodila eksperimentu sagorevaju 104 kalorije manje tokom 7 sati posle obroka u odnosu na žene koje nisu pod stresom.

Koji su najčešći uzroci stresa?

U istraživanju o povezanosti stresa i gojenja učestvovale su žene prosečne starosti od 53 godine. Naučnici su ispitali njihov nivo stresa od prethodnog dana i dali im da pojedu obrok od 930 kcal, koji sadrži 60 g masti.

Kako stres podstiče dobijanje na težini?

Prema nedavnoj američkoj studiji žene koje su pod stresom i jedu jela bogata mastima dobijaće više na težini. Kombinovani efekat stresa i masnijih obroka može da uspori metabolizam i da izazove dobijanje na težini od čak 5 kilograma godišnje.

Zašto je još dobro jesti supu?

Domaća supa je odličan način da povećate unos povrća. Tako ćete unositi i više vitamina B-kompleksa, vitamina C i K, različitih minerala kao i dijetarnih vlakana. Ukoliko u supu dodate celer, luk i praziluk, nećete imati problema sa zadržavanjem tečnosti.

Supa kao predjelo prijatelj je vaše linije

Osim poznatog saveta da treba da popijete čašu vode pre jela da biste smanjili apetit, odličan trik je da na početku obroka pojedete supu. Miso supa je odličan izbor jer sadrži malo kalorija a mnoštvo nutrijenata.

Supa za ručak i u vreme letnjih vrućina?

Kada zavladaju letnje temperature verovatno vas odbija i sama pomisao na vruću supu za ručak ili večeru, ali ovo jelo predstavlja odličan način za nadoknadu tečnosti i elektrolita u vreme kada se znojimo više nego obično.

Serotonin i magnezijum za kraj dana

Za opuštanje na kraju dana potreban vam je serotonin, koji nastaje iz triptofana. Dakle, neophodno je da unosite hranu bogatu triptofanom kao što su kakao, mahunarke, integralni pirinač, piletina i ćuretina.

Salata i morska riba za aktivno popodne

Proteini životinjskog porekla podstiču lučenje dopamina i noradrenalina. Da bi nivo ovih neurotransmitera ostao stabilan treba da obratimo pažnju na glikemijski indeks i vlakna koja dobijamo iz voća i povrća.

Doručak za dobru koncentraciju

Koju hranu treba da jedete tokom dana da ne biste imali problema sa koncentracijom? Doručak kao prvi obrok u danu treba da obezbedi energiju za nesmetano obavljanje radnih zadataka u prvom delu dana.

Povoljna dejstva katehina na zapaljenja

Kajsije su bogate katehinima i epikatehinima, koji se isto tako nalaze u breskvama, kakaou i ječmu. U jednoj kajsiji nalazi se 4-5 grama katehina. Ovi fitonutrijenti imaju značajna antiinflamatorna dejstva i istraživači su ih brižljivo proučavali.

Anketa

Da li ćete nastaviti da pijete mleko?


Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 78892 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
    1
2
3
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: