Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Kivi za kardiovaskularno zdravlje

Jedan kivi srednje veličine sadrži veću količinu vitamina C od jedne narandže. U 100 grama kivija nalazi se čak 155% dnevnih potreba organizma za ovim vitaminom. Ista količina ovog voća sadrži čak 312 mg kalijuma, a takođe i zadovoljava 50% dnevnih potreba za vitaminom K.

Lekoviti sastojak iz nara čuva naše srce

Nar sadrži specifične supstance, punikalagine, koji imaju dominantnu kada je reč o antioksidantnom dejstvu ovog voća. Ove supstance nalaze se samo u naru i deluju kao pravi lek na naše srce i krvne sudove.

Antioksidantni sastojci crvenog grejpa

U crvenom grejpfrutu, crvena boja voća javlja zbog prisutstva likopena. Likopen je jedan od karotenoidnih fitonutrijenata koji se u našem organizmu bori protiv ćelija tumora. Likopen ima izraženo dejstvo na slobodne radikale, molekule koji oštećuju zdrave ćelije.

Antikancerogeni sastojci jabuke

Više studija sprovedenih u poslednjih deset godina pokazuje da jabuke mogu da pomognu u smanjivanju rizika od nastanka raka dojke kao i u usporavanju rasta i širenja ćelija tumora. Za ovaj efekat zaslužni su polifenoli kojih osim u jabukama ima i u drugom voću i povrću.

Kako jabuke čuvaju naš nervni sistem?

Jabuke pomažu u održavanju zdravog nervnog sistema zahvaljujući kvercetinu, flavonoidu koji štiti neurone od oksidativnog stresa i umanjuje rizik od razvoja neurodegenerativnih oboljenja poput Alchajmerove bolesti.

Koje važne nutrijente sadrže jabuke?

Bogata važnim antioksidansima, flavonoidima, i dijetarnim vlaknima, jabuka je s razlogom jedna od najpopularnijih voćki. Fitonutrijenti u jabuci mogu da pomognu u smanjenju rizika od kancera, hipertenzije, dijabetesa i srčanih oboljenja.

Stres poboljšava dugoročno pamćenje?

Istraživači smatraju da je slične rezultate moguće postići i van teretane, uz pomoć vežbi poput čučnjeva. Rezultati ove studije u skladu su sa prethodnim istraživanjima.

Vežbe snage poboljšavaju dugoročno pamćenje

Učesnicima u pomenutom ispitivanju na ekranu je prikazivan niz od 90 slika i istraživači su od njih tražili da zapamte što više slika. Učesnici iz aktivne grupe su potom odradili 50 ponavljanja na spravi za vežbanje nogu, dok je pasivna grupa imala samo da pusti mašinu da pomera njihove noge.

Koji tip vežbi poboljšava pamćenje?

Prema novoj studiji američkih istraživača, vežbanje u teretani tokom samo 20 minuta može da poboljša dugoročno pamćenje. Ranije studije pokazale su da pamćenje može da se poboljša za nekoliko meseci aerobnih vežbi.

Zašto žudimo za određenom hranom?

Kada je reč o žudnji za određenim tipom hrane, uzrok tome može da bude emocionalni stres, depresija, anksioznost, hormonalne promene kod žena kao što su menstruacija, trudnoća i menopauza.

Anketa



Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 80139 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
  12345
6789101112
13141516171819
2021222324
25
26
2728293031  
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: