Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Bez fosfora pate naše kosti i zglobovi

Kada se desi da duži vremenski period ne unosimo dovoljnu količinu fosfora u organizam, ili ga na neki drugi način gubimo iz organizma, može doći do pojave rahitisa kod dece, nepravilnog razvoja kostiju i pojave deformiteta.

Nitrogeni nemetal koji nije nikada samostalan

Fosfor je neobičan element koji se nalazi u grupi nitrogenih nemetala i u prirodi se nikada ne može naći samostalno, već uvek u nekom jedinjenju. Kada znamo koliko je fosfor bitan za pravilno funkcionisanje naših mišića ali i drugih organa, dobro je znati i dnevne preporučene doze.

Žitarice su bogate fosforom koji nam je uvek potreban

Fosfor se, na svu sreću, nalazi u skoro svakoj namirnici koja nam padne na pamet, ali se naravno u nekim namirnicama nalazi u velikoj količini. U samo 100 grama mekinja se može naći preko 150% dnevnih potreba za ovim veoma važnim hemijskim elementom.

Fosfor kao jedan od najbitnijih nutrijenata

Fosfor je jedan od najvažnijih nutrijenata koji je potreban za normalno funkcionisanje svih naših ćelija, regulaciju kalcijuma, čvrste kosti i pre svega sintezu ATP (adenozin trifosfata) kao molekula glavnog i odgovornog za davanje energije našim mišićima.

Nedostatak cinka može izazvati probleme

Nedostatak cinka može izazvati probleme sa varenjem, može uzrokovati poteškoće sa učenjem a može bitno uticati i na naš emotivni status. Bez cinka ćemo se brže zamarati i naši nervni impulsi će biti oslabljeni. Nivo sreće i samopouzdanja je usko povezan sa nivoom cinka u organizmu.

Cink utiče na mineralizaciju kostiju

Cink je jedan od nutrijenata koje treba u većoj količini da unosimo ukoliko imamo prelom kosti, ukoliko smo u toku perioda zarastanja kostiju, jer cink utiče na mineralizaciju kostiju sintezom belančevina.

Mineral koji poboljšava učenje i pamćenje

Cink se ponaša kao pravi prijatelj kada je u pitanju učenje i pamćenje. Bez dovoljne količine ovog minerala naš organizam ne može da se reši toksina na pravi način i da stvori idealne uslove za stvaranje novih veština ili pamćenja nekog usmenog sadržaja.

Dnevne preporučene doze cinka za odraslu osobu

Cink je veoma važan u regulaciji apetita, pa tako svaka osoba koja želi da izgubi koji kilogram viška treba dnevno unositi preporučene količine cinka. Dnevne preporučene doze cinka su 40 mg, za odrasle osobe.

Cink snižava nivo stresa na sve naše ćelije

Jedan od najvažnijih minerala, iako se nalazi u malim količinama u našem organizmu, jeste cink. Ovaj mineral se nalazi u svakoj našoj ćeliji i od vitalne je važnosti za naš celokupni organizam. Cink kao mineral i antioksidans učestvuje u stvaranju snažnog imunog sistema.

Nadoknadite nedostatke vitamina D tokom leta

Hrana koju kupujemo u prodavnicama sadrži veštački vitamin D ali je najbolji način da ga unesemo putem namirnica koje ga sadrže, poput voća, povrća i žitarica. Tokom perioda leta i proleća treba provoditi barem sat vremena na suncu, u savetovanim terminima, pre podne ili posle podne.

Anketa



Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 80611 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
     12
3456789
10111213141516
1718192021
22
23
24252627282930
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: