Vesti

Vesti i zdravstveni saveti na jednom mestu

Kako crna čokolada deluje na kožu?

Nemački istraživači utvrdili su da flavonoidi u crnoj čokoladi pomažu u zaštiti kože od UV zračenja, i umanjuju bore tako što poboljšavaju cirkulaciju, kao i hidrataciju kože. Flavonoidi, a naročito katehin kojim crna čokolada obiluje, poznati su po svom antioksidantnom dejstvu.

Čokolada - 3 razloga za dobro raspoloženje

Možda ste već primetili da vam se raspoloženje popravi kada pojedete čokoladu. Razlog tome je što sadrži magnezijum, mineral poznat po svom anti-stres dejstvu. Magnezijum umiruje nerve, pomaže vam u borbi protiv stresa i povoljno utiče na vaše raspoloženje.

Bogatstvo minerala u... čokoladi!

Kada vam se jede nešto slatko, najbolje je da pojedete parče crne čokolade! Naime, čokolada je bogata mineralima kao što su magnezijum, fosfor, kalijum, cink, pa čak i gvožđe! Čokolada je takođe dobar izvor vitamina B-kompleksa.

Višedecenijska studija o značaju doručka

Studija o povezanosti kvaliteta doručka sa nastankom metaboličkog sindroma trajala je više od 20 godina. Istraživači su 1981. anketom precizno ispitali dobrovoljce o njihovoj ishrani i naročito o sastavu njihovog doručka.

Šta je zapravo metabolički sindrom?

O metaboličkom sindromu se govori kada je prisutno barem 3 od više faktora rizika: nagomilavanje sala u predelu stomaka, povišeni nivoi triglicerida u krvi, hipertenzija, nizak nivo HDL ("dobrog") holesterola i povišen nivo šećera u krvi.

Zašto nikako ne treba da preskačete doručak?

Prema studiji švedskih istraživača sa univerziteta grada Umeo, objavljenoj u specijalizovanom časopisu Public Health Nutrition, vrlo je važno da ujutru pojedemo uravnotežen, obilan i hranljiv doručak da ne bismo razvili metabolički sindrom.

Prirodni sokovi umesto pića sa zaslađivačima

Kod ljudi koji piju dijetalna pića, receptori za slatko nisu više pouzdano merilo kada je u pitanju količina unetih kalorija, jer veštački zaslađivači remete prirodnu kontrolu apetita. Zbog toga konzumiranje dijetalnih pića za posledicu može da ima sveukupno veći unos hrane.

Zašto zbog veštačkih zaslađivača jedemo više?

Ljudi koji piju dijetalna gazirana pića obično imaju viši BMI i jedu više užina i grickalica nego ljudi koji piju gazirana pića koja sadrže šećer. Ranija istraživanja mogla bi da objasne zašto su naučnici utvrdili da odrasli sa viškom kilograma koji piju dijetalna pića unose više hrane.

Dijetalna pića povećavaju apetit?

Kada želimo da izgubimo koji kilogram viška, a pritom ne bismo da se odreknemo omiljenih jela i pića, često biramo njihovu dijetalnu varijantu. Međutim, prema američkim istraživačima, ljudi koji piju dijetalna gazirana pića unose više kalorija hranom.

Kako popodnevna dremka utiče na vas?

Što više upošljavate mozak tokom dana, više mu treba vremena da se oporavi, i samim tim, treba više da spavate. Prema doktoru Majklu Brusu, kliničkom psihologu, žene u toku dana često rade više stvari istovremeno i zato im je potrebno više sna.

Anketa



Najčitanije


NetDoktor


Newsletter

Besplatno se prijavite na naš newsletter i dobijajte redovno naše najnovije vesti direktno u vaše
e-mail sanduče.

doktor.rs zajednica


Niste član? Pridružite se besplatno!
doktor.rs zajednica broji 84302 članova
Šta sve dobijam besplatnom registracijom?

Zdravstveni forum

Kalendar događaja

PoUtSrČePeSuNe
     12
3
4
56789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Nema predstojećih događaja u skorije vreme.

Znate za medicinski događaj?
Besplatno ga prijavite!

Mapa zdravlja

Mapa zdravlja
Pronađite brzo apoteku, zdravstvenu ustanovu, stomatologe, fitness centre...
u vašoj blizini!
Traži:

BMI kalkulator

NetDoktor Dnevnik telesne težine
Pratite svakodnevno vaš Body Mass Index (BMI) i smršajte jednostavno uz NetDoktor Dnevnik telesne težine.
NetDoktor, vaš pouzdani zdravstveni partner »
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: