Prijava na doktor.rs mailing listu
Pratite nas redovno putem newslettera.

Sva vremena su u UTC + 2 sata




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 15 Posta ] 
Autor Poruka
 Tema posta: gonarthtosis bill. gravis
PostPoslato: Ned Apr 22, 2007 9:26 am 
OffLine Novi član Novi član
Pridružio se: Pet Apr 06, 2007 7:15 pm
Postovi: 3
Molim za pomoc.
Imam 36 godina i imam bolesno koleno za koje sam pre 6 godina dobila dijagnozu gonarthrosis bill. gravis. Odredjena mi je terapija da radim vezbe za jacanje kvadricepsa svakod dana, sto i cinim.
Medjutim, u zadnje vreme osecam da me koleno vise boli i imam osjecaj kao da mi je hrskavica istrosena, tako da planiram ovih dana otici na ponovni pregled. Ali dok ne odem na pregled zelela bih znati kakva je ovo bolest i dokle se to moze razviti. Da li se zavrsava operacijom?
Potpuni sam laik u ovoj oblasti i pitam se kao i mnogi drugi na ovom forumu sta ce biti sa mnom za 10 godina?


Hvala


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Ned Apr 22, 2007 1:59 pm 
OffLine Stalni član Stalni član
Pridružio se: Pet Mar 04, 2005 12:42 am
Postovi: 1177
Lokacija: Beograd
Prevedeno na srpski, dijagnoza je tesko degenerativno ostecenje zgloba kolena.
Uzroci mogu da budu mnogobrojni... Posledica povrede, posledica neke urodjene anomalije u razvoju kolena, u sklopu nekih sistemskih bolesti (npr. reumatoidni artritis), posledica infekcije itd.
Nacin lecenja zavisi od stepena razvoja degenerativnog procesa. Kod blazeg ostecenja mogu da budu dovoljni lekovi protiv bolova i vezbe za jacanje natkolenih misica.
Nekada dolazi u obzir i nosenje rasteretnih ortoza koje stabilizuju koleno i rasterecuju deo zgloba koji je najvise izlozen pritisku.
Naredni stepen lecenja moze da ukljucuje operativno uklanjanje ostecenih delova hrskavice i, eventualno, "prebacivanje" zdrave hrskavice na mesto uklonjene ostecene.