Prijava na doktor.rs mailing listu
Pratite nas redovno putem newslettera.

Sva vremena su u UTC + 2 sata




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Nekoliko resenja za nadutost stomaka
PostPoslato: Čet Maj 17, 2007 9:39 pm 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Pon Maj 07, 2007 10:46 pm
Postovi: 13
Ovo sam ssskinula negde sa neta. Nije moj autorski tekst.
Meni je bio problem laktoza. Problem uspesno eliminisan :D
Uh, baš vam se naduo stomak! Samu sebe podsećate na trudnicu - iako znate da niste u drugom stanju. Još samo da počnu da vam ustaju u autobusu... Nadimanje stomaka može biti posledica nepravilne ishrane i vašeg stila života. Evo kako možete sprečiti da dođe do nadimanja.
Stres: kad god osetite nervozu, oseti je i vaš digestivni trakt, što može dovesti do nadimanja, zatvora ili proliva. Stres često ne možete sprečiti, ali ako imate priliku za to, kad god osetite nervozu, ispijte šolju čaja od nane. Nana odlično smiruje stomak i deluje blagotvorno na digestivni trakt.
Slatkiši: fruktoza (prirodni šećer koji se nalazi u medu, voću i bezalkoholnim pićima) može da izazove nadimanje stomaka. Naime, gornji deo digestivnog trakta može da svari samo manji deo fruktoze; ostatak nastavlja put prema crevima, gde će ovaj šećer razložiti bakterije - pri čemu se oslobađaju gasovi. Ukoliko imate osetljiv stomak, preporučljivo je da konsumirate samo jednu porciju voća, ili pola čaše soka, ili dve kašičice meda dnevno.
Proteini: ugljeni hidrati će za sebe vezati vodu (što dovodi do nadimanja), dok proteini imaju diuretičko dejstvo. Zato ne bi bilo loše da uz svaki obrok uzmete bar malo proteina da biste smanjili efekat nadimanja koji izazivaju ugljeni hidrati.
Povrće: neko povrće, kao što su brokoli, karfiol i prokelj, sadrži u sebi veliku količinu teško svarljivih vlakana, što dovodi do nadimanja stomaka. Ta vlakna su veoma korisna za organizam, međutim, ne treba preterivati sa količinom.
Soli: sigurno ste već čule da natrijum dovodi do toga da ćelije vežu vodu za sebe - što, naravno, dovodi do nadimanja stomaka. Natrijum nam je neophodan, ali treba ga uzimati samo u malim količinama; namirnice koje sadrže jako puno natrijuma jesu soja sos, pileća supa, delikatesne prerađevine od mesa i neke vrste sira.
Mlečni proizvodi: popijete, recimo, voćni jogurt i primetite da ste se "naduli"? To može da znači da je vaš stomak osetljiv na laktozu, mlečni šećer. U tom slučaju, možete ili da pređete na mlečne proizvode koji ne sadrže laktozu (pogledajte spisak sastojaka na pakovanju), ili možete pokušati da "istrenirate" svoj digestivni trakt da vari laktozu (to se radi tako što, tokom tri do četiri nedelje, konsumirate malu količinu mlečnih proizvoda nekoliko puta dnevno).
Gazirano: svaki gazirani napitak izazvaće nadimanje stomaka, to ste sigurno primetile. Plus, jedan od čestih zaslađivača u dijetalnim napicima je sorbitol - on takođe izaziva nadimanje stomaka. Osim u dijetalnim napicima, sorbitol se često nalazi i u "sugarfree" slatkišima, žvakaćim gumama i bombonama, tako da nije loša ideja proveriti spisak sastojaka pre nego što kupite neki proizvod. Umesto gaziranih napitaka, bolje je da pijete vodu, jer ćete tako, između ostalog, pospešiti izbacivanje viška natrijuma iz tela.
Vežbanje: da, da, već znate, neophodno je da vežbate. Kad se radi o nadimanju stomaka, vežbanje će vam tu pomoći jer povećava protok krvi i ubrzava proces varenja hrane - što, sa svoje strane, sprečava pojavu zatvora, koji izaziva nadimanje stomaka.
Ukoliko patite od hroničnog nadimanja, koje je praćeno bolom u stomaku i zatvorom ili prolivom, moguće je da je došlo do iritacije creva. To nije opasno stanje, ali je svakako neprijatno, pa bi valjalo da posetite lekara, koji će vam prepisati odgovarajuću terapiju. U nekim slučajevima to je povećanje konsumiranja hrane bogate vlaknima, nekad je to terapija lekovima, a nekad učenje tehnika za savladavanje stresa.
U svakom slučaju, moguće je izboriti se s nadimanjem stomaka - ne dajte da vas nadut stomak i bolovi muče. To nije nešto sa čim morate živeti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Sub Maj 19, 2007 9:03 am 
OffLine
Stalni član
Stalni  član

Pridružio se: Pon Mar 26, 2007 11:04 pm
Postovi: 63
Lokacija: Beograd
Kad se bolje razmisli,najbolje je ništa ne jesti...Na kraju će mo svi piti neke tablete umesto normalnih obroka,savršeno izbalansirane,sintetički napravljene,i bićemo zdravi... Strašno je to što ako pročitaš 10 članaka,naći ćeš 10 različitih teorija-te voće jedi ujutru na prazno,pa onda-ne jedi voće uveče jer goji,a u sledećem tekstu-uzmite voće za užinu ili pred spavanje...Crveno meso šteti,ali ako ste anemični morate ga jesti,kao i dzigericu,jer iako je ona puna otrova-puna je i gvožđa...Mleko i mlečni proizvodi-super! Ali ako hoćete da smršate birajte one sa 0,5 masti-ali i to umereno,ili pređite na soju-osim ako niste osetljivi...Znam,dosadna sam...
Ali smučilo mi se sve to,plus kontraverzni saveti što prosečni čovek ne može da shvati...Istraživanja su super,medicina napreduje,ali u tom mnoštvu informacija jako je teško naći onu pravu,jer nismo svi isti...
Izgleda da je najpametnije osluškivati svoje telo,i biti umeren u svemu. Ono što je jednom čoveku otrov-drugom je lek,tako kaže stara izreka.
Hvala za ovaj članak;namera ti je super,pravi primer da u mnoštvu informacija treba naći onu koja može da koristi našem sopstvenom organizmu! :)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 

Izdvajamo za vas:



Sva vremena su u UTC + 2 sata


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: