Prijava na doktor.rs mailing listu
Pratite nas redovno putem newslettera.

Sva vremena su u UTC + 2 sata




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 16 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: DOBAR NUTRICIONISTA ???
PostPoslato: Pon Maj 04, 2009 2:20 am 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Čet Mar 26, 2009 7:20 pm
Postovi: 6
Lokacija: Beograd
Dragi moji imam velikih problema sa viskom kilograma, jako sam se udebljala u zadnjih godinu dana, poprilicno je izmaklo je kontroli :oops: :oops: :oops:

Imam veliku volju da sve to skinem, ali nakon mnogih samostalnih pokusaja sam se uvjerila da mi treba pomoc, jer su stvarno veliki kilogrami u pitanju :roll:

Zato i trazim vasu pomoc :D
Zanima me da li neko zna dobrog nutricionistu u Beogradu, zanimaju me iskljucivo privatne prakse i zanimaju me informacije ljudi koji su imali pozitivna iskustva jer ih voljela da idem kod sigurne i isprobane osobe :)

Unaprijed vam punooo hvala :lol: :lol: :lol:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: DIJETETIKA
PostPoslato: Uto Maj 05, 2009 4:58 pm 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Pet Apr 24, 2009 11:47 am
Postovi: 9
Lokacija: Nis
najbolje bi bilo da odes u Dom Zdravlja gde postoji doktor za dijetetiku.Prema tvojoj tezini i visini odredice ti idealnu tezinu koju treba da imas i dace ti listu sta i koliko mozes da jedes.Ovo ti kazem iz licnog iskustva.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Uto Maj 05, 2009 11:44 pm 
OffLine
Stalni član
Stalni član

Pridružio se: Čet Jul 27, 2006 6:20 pm
Postovi: 3798
Lokacija: Pozarevac
Ovo nikako nij epotcenjivanje nutricionista i specijalista higijene, ali moram da pomenem:

Na predavanju o ishrani, daleke neke 1991. godine, profesor na katedri higijene kaze ovako:

"Znate, danas se svi nesto hvataju za razne dijete, za krvne grupe, za hormone, za nasledje... A kad su Amerikanci usli na kraju rata u logore u kojima su Nemci drzali one jadne ljude, nisu zatekli ni jednog debelog!".

Ima tu nesto... :wink:

_________________
Dr med. Ivica Zdravkovic, specijalista opste medicine
NEAKTIVAN, osim za savete pozivom na telefon 064 269 259 1, u normalno vreme:))) - PP.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet Jul 02, 2009 9:22 pm 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sre Jul 01, 2009 5:40 pm
Postovi: 16
Lokacija: Novi Sad
Nonica, ako si se naglo udebljala i imas problem sa kilama, mozda nije u pitanju samo prejedanje i objedanje, bez uvrede, jer kako je doca rekao ako ne jedes ne mozes se ni udebljati, nego probaj da vidis da odes i proveris hormone, stitnu zlezdu i nesto sto ima veze sa endokrinologijom, pa da utvrdis sta je uzrok debljanju...
A sto se tice dijeta najbolje ti je svaki dan u isto vreme jesti imati tri obroka i dve uzine da bi odrzala nivo secera.
Zasto jesti svaki dan u isto vreme? Zato sto organizam kad ne dobija redovno hranu sve sto pojedes on stavlja na lager, tj. skladisti je, iz razloga sto ne zna kad ce sledeci put dobiti ponovo hranu, a kada svaki dan u isto vreme jedes, organizam ce navici na taj rezim ishrane i pocece da odbacuje visak, tj. da se resava viska apsorbovane hrane i pocece proces mrsavljenja, ali u ovome treba biti istrajan, jer ljudi odustanu u trenutku kada pocnu da se debljaju, a to nije klasicno debljanje to je odvajanje naslaga od tela da bi zapoceo proces topljenja, jer su one godinama talozene na stomaku, butinama ili gde vec imate problem sa gojaznoscu i tek kada se slojevito odbvoje pocece da se topi salo, a u tome mozete znatno pomoci fizickom aktivnoscu, barem tri puta nedeljno.
Plivanje je na primer idealno za oblikovanje tela jos je i korisno zato sto vam olaksava vezbanje, nece doci do prevelikog opterecenja srca jer u vodi ste laksi i lakse ce vam biti da odradite vezbe ili samo plivanje.
U zavisnosti od metabolizma nekome se desi da ovo bude brzo resenje, a kod nekoga traje malo duze, a i to je razumljivo niej za jedan dan ni dosla debljina. Bitno je biti istrajan i dozvoljeno je jesti sve u normalnim kolicinama, i naravno ne bi bilo preporucljivo da visite na vagi svakih 15 minuta izmerite se kad pocnete da primenjujete ovo i onda na svakih 15 ili 30 dana proverite sta ste uradili, a vec cete primetiti po telu da postaje mekse ili da ste se udebljali, e to je znak da je otpoceo proces odvajanja i vrlo brzo pocinje proces mrsavljenja....
Pa ako sam bila od pomoci drago ce mi biti, srecno i budite istrajni!!!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet Jul 02, 2009 9:29 pm 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sre Jul 01, 2009 5:40 pm
Postovi: 16
Lokacija: Novi Sad
E, da jos da dodam, da nikako ovo ne shvatate kao dijetu, vec kao normalan nacin zivota i da pomazete sebi i svom telu, pogotovo nemojte da s eopteretite time kad ce i da li ce, radite to tako i sve ce biti u redu, ne dozvolite da vas drugi opterete time da niste uspeli i slicno, budite samouvereni uprkos visku kilograma, jer su sve to vasi kilogrami i samo vi ih nosite i zivite sa njima, a ne ti sto vam nesto kazu, krecite se u zdravijoj okolini gde vas ljudi nece posmatrati kao objekat vec kao kompletnu licnost i kome nece biti glupo i bezveze da se druzi sa vama zbog viska kilograma i svaku vasu promenu na bolje ce proslaviti sa vama.... Najbitniej je da ste opusteni i smireni i sve ce se srediti samo od sebe, ako niej u pitanju divljanje hormona :P pijete dosta tecnosti bar 2 l vode dnevno... i srecno!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Pet Jul 10, 2009 4:55 pm 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Ned Jun 07, 2009 12:08 am
Postovi: 12
FITNES STUDIO ASTALOŠ
MARŠALA BIRJUZOVA br. 9
telefon: +381 11 26 333 98
telefon: +381 64 183 60 19
radno vreme: 11-19 radnim danom
12-16 subotom
e-mail: majaastalos@eunet.yu



U pitanju je doktorka Maja, kod nje sam isla pre vise godina i mogu reci da je sjajna. Posto duze vreme ne idem kod nje ne znam kakve su joj sada cene, ali jeftinija je od vecine i rezultati su joj bolji od te iste vecine. Meri procenat vode u organizmu, masti itd. i sama racuna na koju tezinu treba da dodjete. U zavisnosti od toga koliko treba da se skine (ili doda) preporucuje razlicite dijete i tempo vezbanja. Kuvar koji sam od nje dobila je sjajan, i dan danas koristim te recepte. Njena ishrana se ne sastoji od gladovanja ili izbacivanja ovih ili onih namirnica vec samo u dobrom skladu proteina i svega ostalog (da se ne raspisujem). Ono sto je najbitnije jeste sat vremena vezbi dnevno, jer samo ishrana ni u kom slucaju nije dovoljna.
To je moja preporuka, svakako ih treba vise obici, ali uvek se najvise rukovoditi zdravom logikom i ko vam se cini da je sarlatan i da daje savete koji vam nisu blizu pameti - od toga se treba kloniti.

Srecno!


http://www.studioastalos.co.rs/index.html

Ps. izvinjavam se sto reklamiram sajt, ali privatne poruke mi nesto baguju te nisam u mogucnosti da autoru teme posaljem link.

_________________
Србија је вечна док су јој деца верна!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Nijedno telo nije isto
PostPoslato: Sub Jul 11, 2009 9:42 am 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sub Jul 11, 2009 9:30 am
Postovi: 15
Nijedno telo nije isto i ne postoje univerzalne dijete!

Jako je opasno samoinicijativno sprovoditi gladovanje jer se tako mozemo lisiti zivotno vaznih materija i potpuno poremetiti metabolizam.

Neophodan je strucni nadzor i promena nacina zivota.

_________________
Nutricionista konsultant
raskovnik.org@gmail.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Uto Jul 14, 2009 7:37 am 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Pon Jun 15, 2009 4:30 pm
Postovi: 24
Moram da se slozim sa prethodnikom da je neophodana promena nacina zivota ukoliko hoces da smrsas uz instrukcije nutricioniste. Ja sam bila kod nutricioniste, ali nisam uspela ni grama da skinem, jer se u moj zivotni ritam (42 godine, troje dece i radno vreme od 9-17h) nikako ne uklapaju pet raznovrsnih obroka i sat vremena vezbanja, to je za mene cisti SF.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Uto Jul 14, 2009 8:23 am 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sub Jul 11, 2009 9:30 am
Postovi: 15
Ljubice, vi vodite normalan svakodnevan zivot. I za takav zivotni stil postoji dijeta za redukciju telesne tezine. Da li ste probali sa namirnicama negativnih kalorijskih vrednosti?

_________________
Nutricionista konsultant
raskovnik.org@gmail.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Uto Jul 14, 2009 8:42 am 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Pon Jun 15, 2009 4:30 pm
Postovi: 24
Raskovik, mozda i postoji takva dijeta, ali meni niti jedan nutricionista nije imao razumevanja da ja ne mogu da kuvam danas 2 obroka od 30 namirnica, da ne mogu da vezbam svaki dan po sat vremena, jedino sto mogu to je da unosim 2l tecnosti :lol:
Inace, ja ni ne znam koje su to namirnice sa negativnim kalorijskim vrednostima :oops:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Uto Jul 14, 2009 6:34 pm 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sub Jul 11, 2009 9:30 am
Postovi: 15
Ljubice, da razjasnim samo ukratko. Sve namirnice sadrze odredjene kalorije. Jedino cista celuloza nema nikakvih kalorija jer je nesvarljiva. Ali postoji hrana koja je uslovno svrstana u namirnice sa "negativnom" kalorijskom vrednoscu tj daje vrlo malo kalorija. Evo liste:

1. Jabuke
2. Kajsija
3. Spargle
4. Cvekla
5. Kupina
6. Borovnice
7. Brokoli
8. Kupus
9. Sargarepa
10. Karfiol
11. Celer
12. Brusnice
13. Krastavac
14. Mirodjija
15. Beli luk
16. Tikva
17. Grejpfrut
18. Grasak
19. Chili
20. Praziluk
21. Limun
22. Zelena salata
23. Mandarine
24. Mango
25. Crni luk
26. Pomarandze
27. Papaja
28. Breskva
29. Biber
30. Ananas
31. Sljive
32. Rotkvica
33. Malina
34. Rabarbara
35. Spanac
36. Jagode
37. Paradajz
38. Repa
39. Lubenica
40. Tikvice

Kao sto vidite ovde nema puno kuvanja. Naravno da se ove namirnice moraju kombinovati sa proteinima, ugljenim hidratima i zdravim mastima (koje ne moraju iziskivati puno truda u pripremanju).

Svako mrsavljenje preko 1kg sedmicno je nezdravo.

Za uzimanje vode, koje ste pomenuli, ne postoji univerzalno pravilo. Nije vam uvek potrebno 2 litre vode dnevno (leto/zima, ishrana, aktivnost, itd). Kolicinu unosa vode kontrolisite po boji urina. Ako ne uzimate neke vitamine koji ga boje (B vitamini npr) normalno je da urin bude svetlo zut. Ako je bezbojan, preterali ste s vodom. Ako je tamno zut, narandzast - dehidrirani ste.

_________________
Nutricionista konsultant
raskovnik.org@gmail.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Sre Jul 15, 2009 10:13 am 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sre Jul 01, 2009 5:40 pm
Postovi: 16
Lokacija: Novi Sad
Da li neko zna ako se jede bez ugljenih hidrata da li sme i lubenica da se jede....pise da sme svo povrce najbolje presno bez ikakve prerade, a posto je lubenica povrce, zanima me da li i ona sme, s obzirom da u sebi ima secera?????


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Sre Jul 15, 2009 6:14 pm 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sub Jul 11, 2009 9:30 am
Postovi: 15
Ako se od ugljenih hidrata uzdrzavate zbog kandide onda se u prvih mesec dana dijete ne sme uzimati nikakvo voce pa ni lubenica jer sadrzi secere.

_________________
Nutricionista konsultant
raskovnik.org@gmail.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Sre Jul 15, 2009 10:36 pm 
OffLine
Stalni član
Stalni  član

Pridružio se: Pet Feb 02, 2007 7:17 pm
Postovi: 75
Ugljeni-hidrati u balansiranoj ishrani

Ugljeni-hidrati su veoma vazan deo balansirane ishrane i predstavljaju glavni vid izvora energije za rad naseg organizma.
U tipicnoj ishrani najzastupljeniji ugljeni-hidrat je skrob (polisaharid biljnog porekla), zatim glikogen (polisaharid zivotinjskog porekla) i disaharidi kao sto su saharoza (beli i zuti secer), laktoza iz mleka i fruktoza iz voca. Svi oni se u nasem organizmu prevode u glukozu, u procesu koji pocinje jos u ustima, pri zvakanju hrane, a zavrsava se u jetri. Iz jetre ta glukoza prelazi u krvotok, odakle je preuzimaju gotovo sve celije naseg tela, koje tu glukozu dalje razlazu, a dobijenu energiju koriste za sve svoje procese, tj. zivot.
Normalan nivo glukoze u krvi bi trebalo da je izmedju 70 mg/dl i 110 mg/dl. Posle obroka bogatog ugljenim-hidratima, nivo glukoze obicno skoci i do 180 mg/dl, ali to veoma brzo regulise insulin koji se tada pojacano luci i prosto natera celije misica, crvena krvna zrnca i celije masnih tkiva da preuzmu glukozu iz krvi i tako njenu koncentraciju dovedu u red.
U misicima se visak glukoze polimerizuje u glikogen, a ovaj sluzi kao veoma zgodno skladiste energije iz koga taj isti misic preuzima glukozu kada mu je potrebna. Nasi misici imaju odredjeni kapacitet za skladistenje koji je oko 14 grama glikogena po jednom kilogramu misica.
I sama jetra moze da uskladisti odredjenu kolicinu glikogena (ne mnogo – oko 100 grama), a ta zaliha sluzi za regulaciju nivoa secera u krvi kada taj nivo opadne izmedju obroka ili usled gladovanja. Ovo regulise hormon glukagon, a on moze i da stimulise jetru da proizvodi glukozu razlaganjem proteina ako nema dovoljno glikogena.
Svaki visak glukoze koji ne moze da se uskladisti kao glikogen u jetri i misicima se pretvara u masne kiseline. I ovi procesi se dogadjaju u jetri. Masne kiseline se kombinuju u trigliceride (mast) i oni se skladiste u celijama masnih tkiva. Ove zalihe nemaju ograniceni kapacitet, pa tako mozemo da se gojimo dok ne puknemo.
Kada pojedemo nesto veoma bogato skrobom i rafiniranim secerima, kao na primer parce torte, mozemo biti sigurni da ce nivo glukoze u krvi veoma brzo da skoci. Posto je u pitanju i poveca kolicina ugljenih-hidrata, nas pankreas ce kao lud da luci insulin i da sklanja visak glukoze iz krvotoka. A onda, posto nema nekog veceg fizickog napora, pa samim tim ni potrebe za tom ogromnom kolicinom tek unete glukoze, veoma brzo ce se stvoriti trigliceridi koji ce se na duze vreme nastaniti u nasim masnim naslagama. Ovaj mehanizam radi na principu negativne povratne sprege, a to znaci da se lucenje insulina znacajno smanjuje tek kada do pankreasa stigne signal da je nivo secera u krvi pao. Zato se cesto desava da pri ovako naglom skoku insulina nivo secera u krvi bas padne (hipoglikemija) i onda mi osetimo glad, slabost, a ubrzo posto smo ruckali bas dobru i bogatu torticu pozelimo jos jedno parce iste, pa nam cesto nije jasno kako smo to sad glani, a smazali smo prvo parce pre samo sat vremena..
Sa druge strane, kada pojedemo obrok slicne kalorijske vrednosti, ali balansiran i sa manje rafiniranih secera i skroba, efekat ce biti znatno drugaciji. Znaci, obrok u kojem ce biti i mesa i povrca kao sto su paprike, kupus, karfiol, brokoli; zelenisa i salata, po neka sargarepa, integralnih zitarica, a za desert vockica (kajsije, tresnje, jagode, borovnice) ili kostunicavo voce (orasi, bademi, lesnici), po neka kockica crne cokolade... Posle takve klope, em se lepo osecamo i dugo smo bas siti, em se nivo glukoze mnogo sporije penje, pa nema ni naglog skoka insulina, ni hipoglikemije, ni gladi ni naglog gojenja (ovo pod uslovom da je ukupna energetska vrednost svih obroka u toku dana u granicama normale).
Postoji mera koja se zove glikemijski indeks (eng. Glycemic Index – GI) a ona nam kaze koliko brzo ce se podici nivo glukoze u krvi nakon konzumiranja 50 grama ugljenih-hidrata iz odredjene namirnice. Tako, ako se pojede 50 grama ciste glukoze, nivo iste u krvi ce da se poveca veoma brzo – mereno minutima, sto glukozi daje GI = 100. Slicno ce se ponasati i skrob, cist beli ili zuti secer – saharoza, med, przeni krompir.
U ovu grupu sa visokim i umereno visokim GI svrstani su i sargarepa, paskanat, cvekla, kukuruz, banane, suvo grozdje, cak i lubenica, ali treba znati da se taj GI odnosi na 50 grama ugljenih-hidrata iz te namirnice. Kada uzmemo parce od 100 grama belog hleba, u njemu ima oko 50 grama ugljenih-hidrata i ukupno oko 250 kcal, a njegov GI je 69. Znaci, za beli hleb, posto ga jedemo u parcadima, GI nam daje pravu sliku kakav ce odgovor naseg organizma biti (u odnosu na cistu glukozu). Ako uzmemo sargarepe, na primer, obicno za jedan obrok pojedemo kolicinu koja moze da stane u pola case (oko 80 grama) – a to je samo 5 grama ugljenih-hidrata i samo 23 kcal. Da bi uneli 50 grama ugljenih-hidrata iz sargarepe treba da ih pojedemo oko 800 grama – a to je bas mnogo i za ljubitelje sargarepe. GI za kuvanu sargarepu je 49. Sa lubenicom slicna stvar – jedna velika kriska koja je otprilike sestina prosecne lubenice (i vise od 280 grama po krisci) ima oko 14g ugljenih-hidrata i samo 90 kcal, ali je GI 80. Za ove namirnice GI i nije bas najbolji pokazatelj koliko ce nam stvarno podici insulin. Zato postoji takozvano glikemijsko opterecenje ili Glycemic Load – GL, a on se dobija tako sto se broj grama ugljenih-hidrata u porciji pomnozi sa GI i podeli sa 100. Tako je za porciju belog hleba od 100g GL = 34, za porciju sargarepe od 80g GL = 2, a za krisku lubenice (onu ogromnu) od 280g, GL = 11.
Mere kao sto su GI I GL su razvijene za potrebe istrazivanja, a ne za siruku upotrebu u svakodnevnom zivotu, pa ih zato ne nalazimo na pakovanjima hrane ili u restoranima ili u receptima.
Mada, koga mrzi da racuna i gleda u tabele, evo prostog resenja. Ako je namirnica bogata belancevinama i masnocama, a ujedno skromna u pogledu ugljenih-hidrata, njeni GI i GL ce biti vrlo niski. Znaci, riba, meso, mleko, mlecni proizvodi, mahunarke, zelenis, povrce i voce treba da budu siroko zastupljeni u balansiranoj ishrani. Skoro svo povrce (izuzev krompira) ima vrlo male kolicine ugljenih-hidrata po porciji, pa su ovde vrednosti za GL prilicno niske, bez obzira na razlike u GI. Ovo vazi i za gotovo svo voce. Izuzetak bi bilo suseno voce – grozdjice, suve sljive, kajsije, suvi ananas i slicno – zato sto se prilikom susenja koncentrisu seceri, kao i sve drugo korisno i nekorisno u tom vocu, pa i male porcije na primer grozdjica nose znacajnu kolicinu secera.
Za namirnicu koja sadrzi ugljene hidrate (na primer skrob ili saharozu) njen GI ce zavisiti od vise faktora. Prvi faktor je stepen preradjenosti hrane – cist skrob ili gustin ce imati veci GI od belog hleba, a ovaj znacajno veci od crnog hleba, mekinja, kuvane psenice i slicno. Drugi faktor je kolicina biljnih vlakana, proteina i masti u toj namirnici – oni usporavaju varenje hrane, pa samim tim i usporavaju varenje i absorpciju ugljenih hidrata. Ako pojedemo kasiku cistog secera ili secerne vodice zvane vestacko obojeni i aromatizovani ”vocni” sok, normalno je da ce secer u krvi da nam skoci mnogo brze nego kada istu tu kolicinu secera unesemo jeduci na primer suve sljive. Trece, GI zavisi i od nacina pripreme hrane, tako da ce przeni krompir imati veci GI od kuvanog ili pecenog.


macence


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: Čet Jul 23, 2009 1:39 am 
OffLine
Novi član
Novi član

Pridružio se: Sre Jul 01, 2009 5:40 pm
Postovi: 16
Lokacija: Novi Sad
macence, hvala na objasnjenju.... :*


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 16 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Izdvajamo za vas:



Sva vremena su u UTC + 2 sata


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
 
Besplatno preuzmite doktor.rs aplikaciju za Vaš Android uređaj!
Ili skenirajte QR kôd sa vašim Android uređajem za najbrže preuzimanje: